Kto by jadł mdłego kotleta? Poznaj sposoby na smaczne posiłki dla dzieci bez użycia soli

Prawo autorskie: rawpixel / 123RF Zdjęcie Seryjne
Prawo autorskie: rawpixel / 123RF Zdjęcie Seryjne
Nowe regulacje dotyczące żywności dla dzieci nieźle namieszały w polskich szkołach. Okazało się, że dzieci wcale nie chcą jeść niedoprawionych obiadów. A przecież doprawiać można nie tylko solą. Oto, jak ją zastąpić.

Świeże zioła - kilka gałązek tymianku odmieni smak ryby, a bazylia zaczaruje smak sosu do makaronu. Świetnie sprawdzą się też szczypiorek, koperek, mięta, oregano. Zamiast solić, zapoznajmy dziecko ze smakiem świeżych ziół.

Curry – ta intensywna przyprawa poprawi smak ryżu, warzyw, mięsa i pomoże świetnie urozmaicić menu malucha.

Mleko kokosowe – nadaje się nie tylko do deserów. Można w nim przyrządzić drób z warzywami, zachwyci także w połączeniu np. z… korzeniem pietruszki. A dzieci za nim przepadają!

Pieczone warzywa – pomidory, papryka, czosnek, cebula są smaczne. Ale kiedy upieczemy je w piekarniku, ich smak nabiera niebywałej intensywności, można je jeść bez soli. Także stara, dobra marchew po wyjęciu z piekarnika smakuje o wiele ciekawiej niż wtedy, gdy ugotujemy ją w wodzie lub na parze.

Naturalna słodycz – zielony groszek, pieczony korzeń pietruszki, pieczona marchewka – dodatek tych produktów dajenaturalną słodycz, która poprawi smak każdej potrawy.

Cynamon – krem z dyni jest wspaniały, ale kiedy potraktujemy go szczyptą cynamonu, naprawdę trudno mu się oprzeć. Tylko uważajmy! Cynamon zawiera niewielkie ilości toksycznej kumaryny. Warto zachować umiar przy stosowaniu tej przyprawy.

Orzechy – małym dzieciom nie można ich podać w całości ze względu na ryzyko zadławienia. Jednak jeśli tylko maluch nie ma alergii używajmy w kuchni orzechów zmielonych na proszek (w przypadku starszych dzieci obejdzie się bez mielenia). Są pyszne, zdrowe, poprawiają smak potraw.

Pestki dyni i ziarna słonecznika – podprażone na suchej patelni i dodane do (niesolonego) sosu potrafią zdziałać cuda!

Cytryna – kilka kropli soku z cytryny ożywi smak sałatki, sosu, mięsa, ryby…

Im wcześniej tym lepiej - nie ma się co oszukiwać, przyzwyczajone do smaku soli podniebienie ciężko przestawić na nowe, zdrowsze żywienie. Dlatego warto unikać soli od samego początku rozszerzania diety maluszka i potem konsekwentnie trzymać się tej zasady. Dzięki temu mamy szansę wychować smakosza, który nie potrzebuje mieć pod ręką solniczki, by cieszyć się smakiem.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE