Do wszystkich kobiet, które czekały z mówieniem o ciąży do końca 1. trymestru

Strata dziecka i poronienie w niezwykłej kampanii #IHadAMiscarriage.
Strata dziecka i poronienie w niezwykłej kampanii #IHadAMiscarriage. Kimothy Joy/#IHadAMiscarriage by Dr. Zucker
Ważny głos w dyskusji o poronieniach i stracie dziecka. O tej kampanii powinny się dowiedzieć wszystkie ciężarne!


Przerwać milczenie
Psycholożka Jessica Zucker chce przerwać ciszę i zacząć otwarcie mówić o poronieniach i stracie dziecka po porodzie. Kobietom, które tego doświadczyły, należy się wsparcie i zrozumienie, nie społeczne napiętnowanie. Tak powstała kampania #IhadAMiscarriage.

W związku z Dniem Dziecka Utraconego (obchodzonym 15 października), Zucker wydała serię plakatów związanych z poronieniem. Każdy z nich przedstawia inny aspekt utraty – milczenie i wstyd, żałobę, osamotnienie i izolację, potrzebę wsparcia po stracie.
Jessica Zucker
pomysłodawczyni akcji #IhadaMiscarriage

Nie wyszliśmy ze średniowiecza, wciąż żyjemy w przekonaniu, że kobiety powinny czekać z informowaniem o ciąży, dopóki nie będzie widać rosnącego brzuszka (czyli do końca pierwszego trymestru). W rzeczywistości oznacza to: nie dziel się dobrą wiadomością, bo jeśli zamieni się w złą, ją też będziesz musiała przekazać. Powinniśmy to przewartościować i wspierać kobiety w ciąży, nie myśląc o tym, że może dojść do poronienia.

Według Zucker, ciężarne powinny dzielić się wiadomością o ciąży wtedy, kiedy czują taką potrzebę, niezależnie od tygodnia ciąży. Kobiety, które poroniły w drugim lub trzecim trymestrze ciąży wiedzą najlepiej, że czekanie do końca pierwszego trymestru jest złudne i w żaden sposób nie zmniejszyło ich bólu po stracie.

#IhadAMiscarriage, czyli kampania z myślą o kobietach
Jessica na co dzień pracuje z kobietami po poronieniu. Ich doświadczenia oraz strata dziecka w 2012 roku zainspirowały ją do stworzenia kampanii.
Jessica Zucker
pomysłodawczyni akcji #IhadAMiscarriage

Jako psychoterapeutka specjalizująca się w pracy z ciężarnymi i młodymi mamami, często słyszę o izolacji i samotności, które towarzyszą poronieniu czy stracie dziecka tuż po narodzinach. Sama poroniłam w 16. tygodniu ciąży, więc to poczucie osamotnienia znam z pierwszej ręki.



Celem kampanii jest zakłócenie ciszy i pozbycie się uczucia wstydu, uświadomienie społeczeństwa, czym jest strata i pokazanie, że kobietom należą się wsparcie i zrozumienie.
Źródło: The Huffington Post
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
Bella Happy Pants 0 0Strach jest zaraźliwy. Psycholog: zanim zaczniesz tłumaczyć dziecku świat, przepracuj swoje lęki

B JAK BEZPIECZEŃSTWO, B JAK BELLA BABY HAPPY PANTS

0 0Dom najbezpieczniejszym miejscem? To mit – zobacz, ile zagrożeń czyha na twoje dziecko
0 0Znamy ranking dziecięcych imion pierwszej połowy 2019
0 0Tak po cichu odbiera się kobietom kontrolę nad porodem. Położna: "To będzie trauma"