W trosce o kręgosłup wprowadź w życie 5 prostych zmian. Nie chodzi o ćwiczenia

Ćwiczenia to niejedyny ratunek dla kręgosłupa.
Ćwiczenia to niejedyny ratunek dla kręgosłupa. Prawo autorskie: smuki / 123RF Zdjęcie Seryjne
Nie zawsze znajdujemy czas na siłownię, bieżnię i ambitne godzinne ćwiczenia fitness. Tym bardziej, jeśli jest się zapracowaną mamą lub zapracowanym tatą. Czy możemy zadać w inny sposób o kręgosłup, który codziennie dźwiga nasze ciężary? Tak naprawdę potrzebuje choćby drobnych zmian, które z czasem staną się nawykami. Oto 5 wskazówek, jak zadbać o kręgosłup. I nie są to ćwiczenia.

1. Dobrze rozpocznij dzień
Co zrobiłaś/eś od rana dla siebie? Dla swojego ciała i umysłu? Nie pozwól sobie na zaniedbanie higieny swojego życia. Leżąc w łóżku, możesz już zacząć zdrowe rozciąganie. Wyprostuj ręce za głową, stopy ustaw piętami do przodu i porządnie się przeciągnij. Potem ugnij nogi w kolanach i przełóż je na prawą stronę, jednocześnie skręcaj tułów w lewo. Powtórz drugą stronę.

2. Mądrze dźwigaj
Brzmi to jak paradoks. Wiele kobiet ma problem z tzw. "mądrym dźwiganiem", bo choć nosić aż tyle nie powinny, czasem nie da się inaczej. To typowe dla matek z dziećmi. Mimo wszystko warto małymi krokami wprowadzić kilka zasad. Przede wszystkim, jeśli dużo dźwigasz, zastąp torbę na ramię plecakiem.

Podnosząc coś z podłogi, kucnij, zamiast się pochylać z wyprostowanymi nogami. Przedmiot, który przenosisz, trzymaj blisko siebie w obu rękach. Kiedy przestawiasz meble, nie dźwigaj ich sama, lecz rób to na ręcznikach. I pamiętaj, zawsze rozkładaj zakupy do dwóch reklamówek, noś każdą z nich w jednej ręce.


3. Noś zdrowe buty
Najlepsze są na 2-3 centymetrowym obcasie. Podeszwa powinna być elastyczna, by amortyzować wstrząsy w czasie chodzenia. Nigdy też nie kupuj za dużych butów. Przytrzymywanie ich palcami sprawi, że chód stanie się mnie płynny, a przez to obciążasz plecy.

4. Nie wspinaj się na palcach
W czynnościach domowych staraj się unikać wspinania na palcach. Dlaczego? Wyciąganie rąk ku górze i stawanie na palcach stwarza ryzykowny sprawdzian dla kręgosłupa. Jeśli musisz sięgnąć po coś wysoko lub np. zawiesić firanki, wejdź na stabilny stołek lub drabinę.

5. Zmieniaj pozycje
Kręgosłup nie lubi jednej pozycji. Choć to trudne, gdy masz siedzącą pracę, mimo wszystko próbuj. Pomóc mogą pięciominutowe przerwy raz na godzinę. Odejdź od biurka, napnij klatkę piersiową, zrób głęboki wdech i wydech.
Źródło: Poradnik Domowy
Trwa ładowanie komentarzy...

KALENDARZ CIĄŻY

TYDZIEŃ PO TYGODNIU

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE