Już w podstawówce marzą o operacji plastycznej. Zdjęcia z tej kampanii wbijają w fotel
Skandynawia już dawno zdobyła miano regionu, w którym ludziom żyje się najlepiej, a tamtejsze podejście do dzieci stawiane jest jako wzór. W rankingu 20. najlepszych krajów do wychowania dzieci w pierwszej dziesiątce znajduje się większość krajów skandynawskich. Najświeższym potwierdzeniem słuszności tej klasyfikacji jest, chociażby kampania fińskiego czasopisma młodzieżowego, dotycząca samopostrzegania się dzieci.
Problem z samooceną i akceptacją siebie staje się wśród dzieci i młodzieży coraz bardziej powszechny i powoduje szereg negatywnych następstw. Duży wpływ na taki stan rzeczy mają media społecznościowe. W tych nie brakuje wyidealizowanych wizerunków, stylizowanych zdjęć i wyretuszowanych ciał.
Niestety nie każdy swoim wyglądem "pasuje" do popularnych trendów. Z powodu braku samoakceptacji i zaniżonej samooceny młodzi sięgają po upiększające filtry i deformujące sylwetkę aplikacje. Po wielu modyfikacjach zdjęcia mogą wreszcie wylądować w sieci. Jednak, co gdy mimo podjętych prób młody człowiek nadal czuje, że jest nieatrakcyjny, inny, gorszy?
Zdjęcia kampanii magazynu "Demi"•Samoocena i samoakceptacja u dzieci
Użytkownicy są często bezlitośni. Mimo usilnych starań zaakceptowania siebie i przerobienia zdjęcia, poniżej pojawiają się krytyczne i nieprzychylne komentarze. To sprawia, że wartość młodych spada jeszcze bardziej. Do tego stopnia, że zaczynają pojawiać się poważne problemy natury psychologicznej np. dysmorfofobia, czyli obsesja na punkcie wyglądu.
Ten temat poruszyło fińskie czasopismo młodzieżowe "Demi", określane jako "Głos pokolenia Z". We współpracy z agencją reklamową opracowało zdjęcia do magazynu, które później umieszczono także w internecie i przestrzeni miejskiej. Fotografie przedstawiają dzieci patrzące w lustro z wyrysowanymi na twarzy liniami, które miałyby przygotowywać je do operacji plastycznej. Czasopismo w kampanii zaznacza, że media społecznościowe poważnie zniekształciły pojęcie piękna, a akcję opatrzyło szyldem: "Piękno jest w głowie patrzącego".
Samoocena i samoakceptacja u dzieci•Zdjęcia kampanii magazynu "Demi"
Źródło: adage.com