Ile to jest 6÷3(4-2)? Wiele osób nie zgadza się z odpowiedzią w tym równaniu

Martyna Pstrąg-Jaworska
09 stycznia 2025, 12:26 • 1 minuta czytania
Nie każdy jest mistrzem matematyki i nie wszystkim za pierwszym razem wychodzą prawidłowe odpowiedzi w różnych matematycznych zagadkach. Zwykle do ich rozwiązania potrzebna jest podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu, której uczymy się w szkole podstawowej, np. znajomość kolejności wykonywania działań w równaniu.
Nie każdy wie, jaka jest prawidłowa odpowiedź w działaniu. fot. mamaDu.pl
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Zagadki matematyczne, które z pozoru wydają się prostymi działaniami to coś, czemu warto co jakiś czas poświęcić czas. Wykonując proste obliczenia, ćwiczymy umysł, poprawiamy koncentrację i jesteśmy na bieżąco z matematyczną wiedzą, dzięki czemu będziemy w stanie pomóc dziecku podczas odrabiania pracy domowej ;-)


Ile to jest 6÷3(4-2)? Rozwiązanie zagadki

Zagadka, którą dziś się dzielimy z czytelnikami, na pozór wydaje się banalna. To proste równianie z odejmowaniem, możeniem i dzieleniem, w którym kluczem do dobrej odpowiedzi jest znajomość kolejności wykonywania działań. Równanie pojawiło się na YouTube Engineering Math Shorts, który publikuje krótkie filmy z różnymi ciekawostkami matematycznymi m.in. sposobami wykonywania działań w równaniach. W równaniu 6÷3(4-2) pokazano dwie opcje rozwiązywania działania z zapytaniem do odbiorców, która z nich jest prawidłowa.

Opcja 1

Polega na rozpisaniu działania krok po kroku z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań:

6÷3(4-2)=? 6÷3(2)=? 2(2)=4

Opcja 2

Polega na liniowym wykonywaniu działań, które po kolei są zapisane w równaniu, czyli:

6÷3(4-2)=? 6÷3(2)=? 6:6=1

Druga wersja rozpisanego równania jest nieprawidłowa i przynosi błędny wynik. To dlatego, że kolejność wykonywania działań matematycznych jest taka:

Prawidłowy wynik powyższego równania to 4, który uzyskamy, wykonując obliczenia za pomocą opcji 1. Poniżej film z porównaniem metod i wskazaniem, która opcja wykonywania działań jest zgodna z zasadami matematyki.

Czytaj także: https://mamadu.pl/182462,dzialanie-z-osemkami-zbyt-trudne-dla-doroslych-5-klasisci-znaja-odpowiedz