Co piąta kobieta w Polsce ma ten problem. Akcja z czerwoną opaską pozwala otworzyć na niego oczy
Na Instagramie widzisz zdjęcia kobiet z przesłoniętymi czerwoną opaską oczami? A może zauważyłaś/łeś pomnik znanej osoby z podobnym symbolem? Za tym wizerunkiem kryje się ważny społecznie problem.

Świat nie widzi miesiączki
Organizacje zrzeszone w ramach Koalicja Okresowej rozpoczęły ważną społecznie akcję o nazwie "Otwórz oczy". Jej inicjatorki zakrywają oczy znanym osobom na pomnikach, a także wrzucają do sieci zdjęcia z zasłoniętymi czerwoną opaską oczami. Chcą w ten symboliczny sposób pokazać, że temat miesiączki i ubóstwa menstruacyjnego jest nieobecny w domach, szkołach czy dyskursie publicznym.Akcja rozpoczęła się w Dzień Matki, bo – jak przekonują organizatorki – "bez menstruacji nie byłoby życia", a zakończy się 28 maja w Dzień Higieny Menstruacyjnej.Może cię zainteresować także: Przez ich brak na lekcje nie chodzi co szósta uczennica. W szkołach powstaną Punkty Pomocy Okresowej
Ubóstwo menstruacyjne i nie tylko
Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że problem ubóstwa menstruacyjnego wciąż jest obecny, także w Polsce. Według raportu Kulczyk Foundation z 2020 roku, aż 42% kobiet twierdzi, że w ich domach w ogóle nie rozmawia się o miesiączce, a sam temat jest krępujący dla 23%. Co piąta Polka ma problem z zakupem środków higienicznych!
Akcja Okresowej Koalicji ma przybliżyć ludziom, jak powszechnym problemem jest ubóstwo menstruacyjne, ale także zachęcać do tego, by o miesiączce mówić bez wstydu i skrępowania. W końcu mniej więcej połowa społeczeństwa jest osobami menstruującymi.
Może cię zainteresować także: Gdyby nie okres, pojechałabyś na Zanzibar! Kliknij i policz, ile pieniędzy wydajesz na podpaski