Tych reklam dzieci już nie zobaczą. Uznano, że wspierają wśród nich groźną epidemię

Sandra Skorupa
Unilever to firma, której produkty w swoim domu ma niemal każdy Polak i znajdują się także na kuchennych półkach większości gospodarstw domowych na świecie. Choć marki są bardzo znane, reklam tych słodyczy w telewizji już nie zobaczymy. Powód jest godny pochwały.
Unilever wycofuje reklamy słodyczy - niepokojące dane o otyłości dzieci StockSnap
Brak celebrytów i postaci z bajek w reklamach
Unilever to jedno z największych i najbardziej dochodowych przedsiębiorstw w branży produktów szybkozbywalnych FMCG. Znane wielu konsumentom z takich marek jak Amino, Knorr, Lipton, Dove czy Reksona. Z kolei dzieci z pewnością kojarzą lody Algida, Carte d'Or, Big Milk, Ben&Jerry's i Magnum.

Jak się okazuje, firma zamierza wycofać z reklam produktów spożywczych kierowanych do dzieci poniżej 12 lat wizerunki celebrytów oraz popularnych bohaterów bajek, którzy mają autorytet u najmłodszych, a przez to i wpływ. Ostatecznie firma całkowicie chce zrezygnować z reklam tego asortymentu w mediach tradycyjnych, jak i społecznościowych.


Wycofanie reklam słodyczy dla zdrowszych dzieci
Jak podaje The Durm, firma zamierza wycofać reklamy w ramach społecznej odpowiedzialności i zaangażować się w rozsądne wytwarzanie i sprzedaż produktów dla dzieci poniżej 12 roku życia. Powód? Zdrowie dzieci!

Takie działanie jest świadome, celowe i stanowi odpowiedź na alarmujące dane WHO, która szacuje, że 124 mln dzieci cierpi na otyłość, a 213 mln na nadwagę. Jeszcze bardziej niepokojący jest fakt, że polskie dzieci są jednymi z najszybciej tyjących w Europie.

Choć oczywiście dobre nawyki żywieniowe dzieci najczęściej "wynoszą" z domu, to telewizja i media sporo mają do powiedzenia. Anna Coates, doktorantka w School of Psychology na Uniwersytecie w Liverpoolu w Wielkiej Brytanii postanowiła sprawdzić, jaki wpływ na wybory żywieniowe dzieci ma to, co jedzą jego idole lub przynajmniej potencjalni idole.

Wyniki mówią same za siebie – to, na co się napatrzymy i co wygląda atrakcyjnie oraz jest polecane przez postacie, które lubimy, budzi nasze pożądanie. Zatem Unilever, brawa za dobrą decyzję!
Źródło: The Durm