
Długo je i przeżuwa godzinami, podczas gdy inni poszli już dawno się bawić? Nie znosi skarpetek i woli biegać na bosaka, tak ma i tak lubi? A może problem leży zupełnie w czym innym. Amerykańska studentka kierunku "terapia zajęciowa" dzieli się swoimi spostrzeżeniami z internautami. Wymienia "dziwne" dziecięce zachowania, na które szczególnie warto zwrócić uwagę.
Niya Esperanza jest studentką na kierunku "terapia zajęciowa". Sama jako dziecko potrzebowała terapii, ale nikt o tym nie wiedział. Teraz na swoim przykładzie wymienia nietypowe dziecięce zachowania i małe rytuały, które powinny zwrócić uwagę rodzica.
Jeśli zauważysz takie zachowanie u swojego dziecka, warto rozważyć diagnozę zaburzeń integracji sensorycznej. Możesz ją wykonać z prywatnym gabinecie lub najbliższej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Jeśli diagnoza potwierdzi zaburzenia integracji sensorycznej, dziecko może uczęszczać na terapię zajęciową. Terapia SI pomaga nie tylko lepiej zrozumieć dziecko jego potrzeby, ale także wyjaśnia (zarówno rodzicom, jak i dziecku) jak zapewnić najlepszą stymulację układu przedsionkowego i prioprioceptywnego.
