Popularny fotelik dla dzieci wycofany ze sprzedaży. Producent apeluje o zwrot produktu

Redakcja MamaDu
20 marca 2024, 16:24 • 1 minuta czytania
Producent fotelików dobrowolnie wycofał ze sprzedaży dwa modele, w których została zidentyfikowana potencjalna usterka. Problem był wielokrotnie zgłaszany przez klientów, którzy teraz mogą bezpłatnie wymienić swój produkt. Wyjaśniamy, jak sprawdzić, których modeli dokładnie to dotyczy.
Ten typ fotelików często jest wypinany za auta. Fot. 123rf.com
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Foteliki renomowanych firm przechodzą szeregi testów, zanim trafią na rynek. Okazuje się, że mimo to nie wszystkie problemy zawsze udaje się wyłapać. Ostatnio w modelach fotelików Britax Römer Baby-Safe 5Z i Baby-Safe 5Z2 to sami rodzice dostrzegli poważną wadę.


Potencjalne zagrożenie

Producent przekonuje, że usterka nie wpływa na bezpieczeństwo dziecka podczas ewentualnego zderzenia, może jednak stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa maluszka podczas przenoszenia nosidełka poza pojazdem.

W oświadczeniu producenta czytamy:

"W następstwie dalszych testów i opinii klientów zidentyfikowaliśmy potencjalną usterkę w modelu BABY-SAFE 5Z i niektórych modelach BABY-SAFE 5Z2 wyprodukowanych przed 21-szym października, 2023 r. Wasze zaufanie do naszej marki i dostarczanych przez nas bezpiecznych produktów jest dla nas niezwykle ważne, dlatego też zdecydowaliśmy się dobrowolnie wycofać nosidełka dla niemowląt, których potencjalnie może dotyczyć ten problem i wymienić je bezpłatnie.

Istnieje potencjalny problem bezpieczeństwa związany ze szczeliną, która może powstać między uchwytem a siedziskiem nosidełka dla niemowląt. Szczelina nie ma wpływu na działanie fotelika samochodowego w pojeździe lub podczas zderzenia, jednak stanowi potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa podczas przenoszenia nosidełka poza pojazdem". (pisownia oryginalna – przyp. red.)

Producent zapewnia, że wszystkie uszkodzone nosidełka BABY-SAFE 5Z i BABY-SAFE 5Z2 zostaną bezpłatnie wymienione na nową, bezpieczną wersję produktu – BABY-SAFE PRO lub inny równoważny produkt z ich oferty.

Czy posiadasz wadliwy produkt?

By się upewnić, czy chodzi o twój fotelik, koniecznie sprawdź pomarańczową etykietę na spodzie nosidełka. Możesz także na stronie baby-safe-check.com wpisać numer seryjny swojego produktu, znajdziesz go także na pomarańczowej etykiecie.

W przypadku pytań lub wątpliwości Britax Römer prosi o kontakt mailowy pod adresem hello@britax.com lub telefoniczny pod numerem +48612710442.

Źródło: fotelik.info, baby-safe-check.com

Czytaj także: https://mamadu.pl/144089,jaki-fotelik-samochodowy-wybrac-co-jest-wazne