"Porozmawiamy?". Ten spot o życiu każdego z nas przyprawia o gęsią skórkę

Dominika Bielas
25 listopada 2022, 14:03 • 1 minuta czytania
Boże Narodzenie to idealny czas, by się zastanowić, co możemy zmienić w naszym życiu na lepsze. Świąteczne reklamy wzruszają, zachwycają i dają do myślenia. Ten spot niesie ważne przesłanie i ma olbrzymią moc.
Ostatnie trzy lata sprawiły, że rozmawiamy ze sobą coraz mniej. Najwyższy czas to zmienić! screen YouTube Serviceplan Group
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Nie, nie jest to reklama Allegro czy Ikea, a spot reklamowy niemieckiej sieci marketów PENNY. Reklama jest jednak tak świetna, że już zdobyła wiele nagród, w tym Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions. I trudno się dziwić ta kampania jest niesamowita, a przed Bożym Narodzeniem powinien zobaczyć ją absolutnie każdy.

Ludzie oddalają się od siebie bardziej niż kiedykolwiek

Spot zwraca uwagę na poważny problem, który tyczy się każdego z nas. COVID-19, wojna, kryzys ekonomiczny, odmienne opinie i wiele związanych z tym nieporozumień, dzieli nas coraz więcej. To właśnie z tego powodu coraz rzadziej rozmawiamy z ludźmi, wśród których żyjemy na co dzień. Twórcy kampanii chcą to zmienić, bo Boże Narodzenie to przecież czas pojednania. Film wykorzystuje mocne obrazy, by pokazać pęknięcia, które pojawiają się w społeczeństwie. "Cicha noc" gra delikatnie w tle, jednak wydaje się, że wszystkim brakuje świątecznego zrozumienia. Główny bohater postanawia jednak przerwać to błędne koło i wyciąga gałązkę oliwną do sąsiadki, pytając: "Porozmawiamy?".

"Porozmawiamy?"

"Nasz świąteczny film wypełniliśmy kulturowymi i społecznymi tematami, których naprawdę nikt nie może ignorować. Dochodzi do zderzania się różnych opinii, co dosłownie rozbija cały blok mieszkalny. Tematy są zaczerpnięte z prawdziwego życia. Film przyprawia o gęsią skórkę, wywołuje uczucie niepokoju i mam nadzieję, że także skłania do przemyśleń"- tłumaczy Christoph Everke, dyrektor kreatywny Serviceplan Campaign, agencji, która przygotowała spot. Spot ma nas uwrażliwić na drugiego człowieka, który mieszka tuż obok i zachęcić do otwartego dialogu z sąsiadami. Warto jednak pamiętać, że apel o więcej empatii jest aktualny nie tylko w Boże Narodzenie. Uważne słuchanie się nawzajem powinniśmy praktykować każdego dnia.

Ostatnie trzy lata podzieliły przyjaciół, znajomych i rodziny. Nadszedł czas, aby ponownie zacząć kontaktować się ze sobą.

Czytaj także: https://mamadu.pl/168538,wzruszajaca-swiateczna-reklama-john-lewis-wyciska-lzy-jak-spot-allegro