Już jest! Nowa reklama świąteczna Allegro znowu rozbije bank i wyciśnie litry łez?

Martyna Pstrąg-Jaworska
Rozpoczął się sezon na prawdziwe odliczanie do świąt Bożego Narodzenia. W radiu świąteczne piosenki, w telewizji reklamy, które grają na emocjach i chwytają za serce. Oto tegoroczna reklama Allegro, która mówi o ponadczasowej prawdzie, że nie powinniśmy oceniać ludzi po wyglądzie...
Świąteczna tegoroczna kampania marki Allegro opowiada o nieszufladkowaniu z powodu wyglądu. screen YouTube/Allegro
Nie oceniaj książki po okładce. Znacie to? Jasne, ale i tak to robimy, I o tym właśnie w tym roku mówi świąteczna reklama Allegro, które co roku swoimi klipami w okresie Bożego Narodzenia chwyta ze serce i wyciska łzy. Czy tym razem też im się to uda?

Świąteczna reklama Allegro 2021

Marka w tym roku pokazała niezwykłą kampanię świąteczną, która mówi wprost – "Dostrzegajmy siebie nawzajem". Twórcy pragną przypomnieć, że nie tylko w czasie świąt, ale zawsze powinniśmy powstrzymywać się od wyciągania pochopnych wniosków na podstawie wyglądu innych ludzi.


Historia z reklamy opowiada o tacie dorosłej już dziewczyny, która na święta przyprowadza do domu swojego nowego chłopaka. Tata bohaterki jest szanowanym lekarzem, pracującym w szpitalu na oddziale pediatrycznym, na którym ratuje życie małych pacjentów, przeprowadza trudne operacje.

I widuje na oddziale chłopaka, prawdopodobnie młodego pielęgniarza, który cudownie zajmuje się chorymi dziećmi, rozśmiesza je, pomaga im wrócić do zdrowia, wspiera je w trudnych czasach pandemii, gdy bywa, że dzieci na oddziale muszą być bez rodziców.

Tata jest też człowiekiem o stereotypowym myśleniu. Gdy widzi wybranka córki, myśli o wytatuowanym kolesiu jeżdżącym na motorze, który zbałamuci jego kochaną córeczkę i być może sprowadzi na złą drogę.

Nie jest przekonany do tego związku, o co córka i jego własna żona mają do niego pretensje. Typowe dla tej sytuacji są kolejne sceny – dziewczyna płacząca w swoim pokoju, obrażona żona, która kładzie się spać w łóżku odwrócona plecami.

"Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu…"

Ten cytat z "Małego Księcia" idealnie pasuje do tej świątecznej kampanii. Bo lekarzowi w czasie pracy psuje się ulubione pióro, którym podpisuje wszystkie medyczne dokumenty. I widzi to wspomniany pielęgniarz, który pożycza mu swój długopis.

A potem tata-lekarz podczas Wigilii, na której jest córka z wytatuowanym chłopakiem, odkrywa pewną rzecz. Młody mężczyzna, którego jego córka darzy uczuciem, to ten sam chłopak, który pracuje razem z nim w szpitalu, pomaga mu podczas pracy i wzorowo zajmuje się dziećmi na oddziale pediatrycznym.

Lekarz nie poznał go, bo w szpitalu nie widać jego tatuaży i kolczyków zasłoniętych medycznym strojem i maseczką. Widać za to jego ogromną pasję do pracy i niezwykłe podejście do małych pacjentów. A na dodatek chłopak w prezencie dla ojca swojej dziewczyny przynosi nowe pióro.

Niby banalna historia, ale chwyta za serce. O tym samym w pewnym sensie mówiła niezwykła kampania świąteczna marki Yes, która w reklamie pokazywała różne osoby, które nie są akceptowane społecznie. W filmie świątecznym Allegro wykorzystano też cover znanego utworu "Never Ending Story", w zaskakującej - i wzruszającej, a jakże! - wersji.

Czy Allegro uda się tym klipem powtórzyć sukces reklam z poprzednich lat?