Chyba już zdążyliśmy się przyzwyczaić do tego, że pierwsze świąteczne reklamy i wystawy pojawiają się już w listopadzie. Nie zawsze są to jednak kiczowate plastikowe Mikołaje czy powtarzane do znudzenia te same radiowe przeboje. Dobrym wyjątkiem, od tej niechlubnej reguły, są reklamy popularnego w Wielkiej Brytanii, domu handlowego John Lewis. Czekanie na ich pierwszy świąteczny spot stało się już brytyjską tradycją. Co sprawia, że są one aż tak wyjątkowe?
2015
W tym roku reklama porusza ważną kwestię samotności starszych osób. Ludzie ci, bardzo często żyją w takim odosobnieniu, jakby ich dom znajdował się na księżycu, co idealnie obrazuje spot. Hasło „Pokaż komuś w te Święta, że jest kochany” ma pomóc odbiorcom otworzyć oczy na los innych. Dodatkowo, sklep John Lewis zaangażował się w akcję pomocy samotnym osobom starszym Age UK.
2014
Rok temu świąteczna reklama opowiadała o tym, że każdy kto marzy o miłości, zasługuje żeby ją dostać. Hasłem przewodnim było: „Podaruj komuś Święta, o jakich marzy”. Przedstawiona przez twórców spotu historia opowiadała o przyjaźni chłopca i pingwina, który zatęsknił za prawdziwą miłością. Jak to się skończyło? Sami zobaczcie!
2013
„Było sobie zwierzę, które nigdy nie widziało Świąt…” tak zaczyna się filmik, wypuszczony przez John Lewis w 2013 roku. Zwierzęciem tym był niedźwiedź, który czas Bożego Narodzenia przesypiał w swojej jaskini, podczas gdy jego przyjaciel, zając, czuł się przy świątecznym drzewku niezwykle samotny. Postanowił to zmienić. „Podaruj komuś Święta, których nigdy nie zapomni.” takie przesłanie otrzymali widzowie dwa lata temu.
2012
W 2012 roku poznaliśmy historię bałwana, który zadał sobie wiele trudu, żeby znaleźć odpowiedni prezent dla kogoś wyjątkowego. Reklama oprócz wzruszającej fabuły ma też piękną ścieżkę dźwiękową. Jej hasło to: „Podaruj w te Święta trochę więcej miłości”.
2011
Nie wiem, czy jest ktoś kto bardziej czekał na Święta, niż chłopiec który był bohaterem reklamy z 2011 roku… Nie czekał on jednak po to, żeby rozpakować prezenty, a żeby… sprawdźcie sami! Podpowiem, że przesłanie spotu to: „Dla prezentów, które bardzo chcesz podarować”
2010
O tym, jak piękne może być dawanie innym prezentów, przekonuje spot sprzed 5 lat. Nie ważne, czy są one drogie, czy tanie. Liczy się intencja i serce włożone w ich przygotowanie. „Dla tych, którym zależy na pokazaniu, że im zależy” głosi końcowe hasło.