Mamo, czujesz, że "nie jesteś już sobą"? Akcja tych licealistów jest dla ciebie

Agnieszka Miastowska
Czy Mama może? Tak! Szczególnie nad morzem! #mamamorze to projekt społeczny organizowany przez grupę uczniów z III LO. Chcą oni wspierać wspaniałe, gdyńskie Mamy, pokazując jak łączyć macierzyństwo z pasją, a także jak w wirze codziennych obowiązków znaleźć chwilę wytchnienia dla siebie. Posłuchaj relacji mam, które osiągnęły sukces, pogodziły macierzyństwo ze swoimi pasjami, a teraz zainspirują do tego ciebie!
Macierzyństwo nie może oznaczać rezygnacji z siebie, kampania społeczna #mamamorze ci o tym przypomni! \ Unsplash
Niezwykłą kampanię zorganizowali uczniowie z III Liceum Ogólnokształcącego
w Gdyni — Marta Dołębska, Julia Wróblewska, Maja Bińkowska, Paula Wołkowska, Maciej Głogowski i Michał Śliwiński. W ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii" stworzyli projekt, którego celem jest zwiększenie świadomości mam, jak i ich otoczenia, poprzez ukazanie świeżego, innego niż dotychczas spojrzenia na macierzyństwo. — Pragniemy wspierać kobiety w dążeniu do ich samorealizacji oraz udowodnić, że chęć urozmaicenia swojej codzienności nie wiąże się z potrzebą rezygnacji z obowiązków życia rodzinnego — podkreślają organizatorzy akcji.

Dla kogo?

— Zyskają na nim kobiety, którym pogodzenie macierzyństwa z samorozwojem oraz życiem zawodowym sprawia kłopot. Naszym celem jest dotarcie do młodych i doświadczonych już Mam oraz kobiet, które dopiero planują nimi zostać. Grupą docelową są z natury aktywne Mamy, niezadowolone z braku możliwości znalezienia czasu, które mogłyby wykorzystać na rozwój własnych zainteresowań i pasji. Chcemy zwiększać świadomość zarówno naszych beneficjentek, jak i ich otoczenia — mówią autorzy kampanii.


Posłuchaj ekspertek i... "zwykłych" mam


— Naszą kampanię realizujemy za pomocą aktywnej działalności w mediach społecznościowych: Facebooku, Instagramie i Youtubie. Pracujemy, konsultując się z wieloma specjalistami, nie tylko w dziedzinach psychologii i macierzyństwa, ale także takich, którzy mogą przybliżyć mamom nowe umiejętności i bezpośrednio wpłynąć na dotychczasowy styl życia naszych odbiorców, na przykład trener personalny, eksperci księgowości i osoby zajmujące się zawodowo rękodziełem — dodają. W przygotowywanych materiałach organizatorzy akcji przybliżają sylwetki kobiet, które osiągnęły sukces, w życiu prywatnym i zawodowym, a swoją postawą motywują i inspirują Mamy do działania. Dostęp do publikowanych treści jest całkowicie bezpłatny, dzięki czemu szerokie grono odbiorców może z niego skorzystać.

Koniec ze stereotypem Matki Polki


Aby kampania społeczna była udana, powinna nieść realną zmianę, dlatego zespół Mamamorze oferuje beneficjentkom różnorodne korzyści. Zalety projektu bezpośrednio wiążą się z zauważonym przez nich problemem.

— Zdobycie przez Mamy motywacji do działania umożliwi im dostrzeżenie swoich ogromnych możliwości. Dodatkowo, beneficjentki zdobędą praktyczne umiejętności umożliwiające im zmianę stylu życia, na przykład prowadzenie biznesu — dodają twórcy akcji. Aktywiści, mają nadzieję, że dzięki działaniu kampanii matki poczują należne wsparcie ze strony społeczeństwa i przestaną być oceniane przez pryzmat stereotypów.

Akcja dotarła już do 12 tysięcy odbiorców. Licealiści przeprowadzili wywiady o motywującym do działania przekazie z inspirującymi osobami oraz współorganizowali darmowe warsztaty dotyczące prowadzenia biznesu, stworzone specjalnie na potrzeby mam.