"Dość szufladkowania!". Mocna kampania, którą powinien obejrzeć każdy rodzic. Posłuchaj zabawek
Tuż przed świętami ruszyła w Hiszpanii kampania mająca na celu uświadomienie rodzicom, jak szkodliwe dla dzieci jest dzielenie zabawek na te dla chłopców i dziewczynek. "Zabawki protestują przeciw seksizmowi" to mocna kampania, którą powinni zobaczyć rodzice na całym świecie.

Utrwalanie szkodliwych stereotypów
Ministerstwo ds. konsumenckich w Hiszpanii rozpoczęło kampanię, która ma na celu uwrażliwienie rodziców na seksistowskie traktowanie zabawek. Jak czytamy w portalu wirtualnemedia.pl, kampania ma na celu zaprzestanie przypisywania zabawek do płci, gdyż utrwala to szkodliwe stereotypy.Pokazywanie dziewczynek w reklamach jako osób zajmujących się sprzątaniem i dbaniem o urodę, podczas gdy chłopcy są konstruktorami, mechanikami i odkrywcami, jest utrwalaniem szkodliwych stereotypów. Zabawki powinny być neutralne i dostępne dla dzieci niezależnie od płci.
Dość szufladkowania
W spocie promującym kampanię, animowane postaci mówią "Zabawki świata: od lat chcemy znieść zaszufladkowanie...". Zabawki wyraźnie mówią, że możliwość zabawy tylko z połową dzieci łamie ich plastikowe serca, dlatego postanowiły powiedzieć dość i chcą się bawić ze wszystkimi maluchami. Kampania jest odpowiedzią na liczne utrwalające stereotypy reklamy zabawek, które w okresie przedświątecznym jeszcze częściej pojawiają się w telewizji. Kampania kosztowała ponad 82 tys. euro. Jednak resort szacuje, że jej koszty zwrócą się już w pierwszych dniach emisji spotu. Dodatkowo w niektórych hiszpańskich miastach rozwieszono plakaty, które ją promują.
Może cię zainteresować także: Mój syn bawi się wózkiem dla lalek, to najlepsza zabawka świata. Powiem wam dlaczego