3 mamy z Polski wzięły sprawy w swoje ręce. Te zdjęcia dowodem, że każde dziecko jest piękne

Aneta Zabłocka
Miały dość gładkich pięknych dzieci w reklamach i postanowiły zrobić sesję "normalsom". Trzy mamy pokazują, że każde dziecko jest idealne takie, jakie jest. Ich akcja "Like No Others" to ważny głos w nauce akceptacji własnego ciała.
Like No Others. Kampania o wzorcach urody dzieci w reklamach Fot. materiały partnera
Gdy trend body positive staje się coraz bardziej popularny, gdy my, dorośli jesteśmy coraz bardziej wyrozumiali i akceptujący wobec siebie, uderzający wydaje się fakt, że przekazy medialne i reklamowe dla dzieci ciągle lansują idealny wzorzec urody dziecięcej.


Dziewczynki o gładkiej skórze i długich lśniących włosach, schludni chłopcy z szelmowskim uśmiechem i modną fryzurą – to są dzieci patrzące na nas z reklam.
Czy nie jest to smutne, że my walczymy z akceptacją swoich różnorodnych ciał, jednocześnie pokazując dzieciom, jak powinny wyglądać? Czemu marketerzy nie chcą pokazywać w swoich przekazach różnorodnych bohaterów, modeli, tak, aby nasze dzieci nie rosły w przekonaniu, że bycie innym, niż pozostałe dzieci, jest czymś złym?

Nasze dzieci z każdej strony są bombardowane obrazami - seriale, reklamy, książki, social media, przyszedł czas na to, żeby mogły w bohaterach z obrazka odnaleźć też i siebie.
Like No Others. Kampania o wzorcach urody dzieci w reklamachFot. materiały partnera

Like No Other - co to za akcja?

Projekt społeczny Like No Other to akcja 3 mam, Zuzi Sielickiej-Kalczyńskiej z Whisbear, Sylwii Luks z Looks by Luks oraz fotografki Ewy Przedpełskiej.

Całym przedsięwzięciem chcemy zwrócić uwagę na nieocenioną rolę dorosłych w promowaniu różnorodności. To naszym zadaniem jest nauczyć dziecko akceptacji własnych wyjątkowych cech i pielęgnowania ich w późniejszym, dorosłym życiu.

Zdjęcia autorstwa Ewy Przedpełskiej w bardzo sugestywny i naturalny sposób pokazują piękno wszystkich dzieci, z których każde jest jedyne w swoim rodzaju.

We współpracy z markami Minikid, Message Kids, Looks by Luks i Mrugała, które ubrały młodych modeli, oraz stylistki Magdaleny Milik, pragniemy zachęcić inne marki - nie tylko
modowe - do uwzględniania w swoich przekazach reklamowych dzieci, które nie wpasowują się w sztucznie stworzony wzorzec „idealnego dziecka".
Like No Others. Kampania o wzorcach urody dzieci w reklamachFot. materiały partnera
Dzieci niezwykłych, nietypowych, wyjątkowych, bo każde dziecko zasługuje na to, by świat je zobaczył i usłyszał jego myśli: Spójrz. Jestem jaka/jaki jestem. Jedyne w swoim rodzaju. Jak żadne inne.

W sesji udział wzięły w różne dzieci, między innymi z niepełnosprawnościami. Wśród małych modelek znalazła się Marysia, Tosia, Nikol, Lilly i Jagoda, a chłopięce grono
reprezentował Tymek, Franek i Ignacy.
Like No Others. Kampania o wzorcach urody dzieci w reklamachFot. materiały partnera