Nie seks, nie szczere rozmowy. Odkryto sekret udanego związku - będziecie zaskoczeni!

Iza Orlicz
Uważasz, że spędzasz ze swoim partnerem czas w nudny sposób? Okazuje się, że może to być klucz do długotrwałej, udanej relacji. Nie musisz się już zatem przed samą sobą usprawiedliwiać, że w piątkowy wieczór wybieracie nudę w domu zamiast np. szalonej imprezy w gronie znajomych.
Pary, które nie boją się nudy, mają szansę na szczęśliwy i długotrwały związek Soroush Karimi Unsplash.com
Przeglądasz media społecznościowe i widzisz jak inne pary spędzają czas: spontaniczne wypady na weekend, kolacje w drogich restauracjach, zabawa do białego rana. I choć zdajesz sobie sprawę, że przedstawione tam zdjęcia nie odzwierciedlają prawdziwego życia, to jednak czasem czujesz lekkie ukłucie zazdrości.

Fenomen nudy
Okazuje się, że zupełnie niepotrzebnie, bo Mark Manson, amerykański trener rozwoju osobistego jest przekonany, że związek dwojga ludzi powinien być "tak nudny, jak jest to tylko możliwe”. Uważa, że to jest właśnie prawdziwy klucz do udanej i długiej relacji. W rozmowie z Business Insider zdradził, na czym polega fenomen szczęśliwych par, które tworzą związek od lat. "Są w stanie spędzać ze sobą czas, rok po roku, siedząc w domu, rozmawiając o tych samych nudnych rzeczach, oglądając telewizję, filmy, gotując i ich związek ma się dobrze, pomimo że nie dzieje się tam nic ekscytującego”– wyjaśnia Mark Manson.


Jest dobra dla związku
Zwraca też uwagę na jeszcze jedną ważną kwestię – wiele par odczuwa presję przed tym, by nie być postrzeganym w kategoriach "nudnych”. Zwłaszcza w dobie mediów społecznościowych chcemy, by inni widzieli w nas interesujących ludzi, którzy wiodą interesujące życie. Jednak to ciągłe bycie pod presją sprawia, że odczuwasz coraz większe napięcie psychiczne, nie do końca jesteś sobą, stoi też czasem w konflikcie z tym, co czyni relację między dwojgiem osób udaną. Mark Manson apeluje więc, by wprowadzić do naszego życia więcej nudy. "Warto postrzegać ją jako dobrą rzecz dla naszego związku” – dodaje.

Źródło: businessinsider.com