Choć wakacje już w pełni, to bez wątpienia każdy uczeń starszych klas szkoły podstawowej czy liceum, patrząc na to działanie, szybko poda dobrą odpowiedź. Zadziwiające jest jednak to, że dorośli mają z nim niemały problem. A ty wiesz, jakie jest prawidłowe rozwiązanie?
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
W trakcie trwania roku szkolnego uczniowie rozwiązują setki działań. Im więcej, tym lepiej. Jest to tak naprawdę najlepsza metoda utrwalania zdobytej wiedzy. Wielu osobom nie podoba się pomysł rezygnacji z prac domowych, choćby właśnie ze względu na matematykę.
Rodzice i nauczyciele obawiają się, że uczniowie sami z siebie nie będą chcieli robić zadań. Szczerze mówiąc, nie mogę się z tym zgodzić. Sama chętnie sięgałam do podręcznika, robiąc takie działania niczym krzyżówki. Zapewniam, że warto to robić, nawet jeśli już dawno zakończyłeś edukację szkolną.
Szkolna zagadka
Rozwiązywanie zagadek, łamigłówek czy właśnie takich działań matematycznych to świetny trening dla szarych komórek. Gimnastyka mózgu przyda się nie tylko uczniom, ale każdemu z nas! Umiejętność szybkiego przeliczania czy logicznego myślenia potrzebna jest przecież każdego dnia. A eksperci zapewniają, że taka aktywność pomaga także utrzymać sprawność umysłową przez naprawdę długie lata. Gotowy na wyzwanie?
Działanie: 7×7−7÷7+7 nie jest wyzwaniem dla uczniów, ale dla dorosłych już tak. Często wykonują oni działania po kolei od lewej do prawej, a to błąd! Otóż kolejność wykonywania działań jest to coś, z czego zwyczaj nie korzystamy, a po zakończeniu edukacji ta wiedza może umknąć. Warto sobie przypomnieć, jak to było.
Podstawy matematyki
Aby poprawnie obliczyć wynik powyższego działania, trzeba sobie przypomnieć, jaka jest kolejność wykonywanych działań. Przypomnijmy: niezależnie od kolejności w szeregu, najpierw wykonujemy obliczenia w nawiasach, następnie potęgowanie wraz z pierwiastkowaniem, potem mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie.
Oznacza to, że w przypadku powyższego zadania najpierw mnożymy i dzielimy, a dopiero potem odejmujemy i dodajemy, czyli: