
Dziewczynki są pilne, ale mniej bystre
Z raportu "Przyszłość dla dziewczynek" stworzonego dla fundacji Kosmos dla Dziewczynek wynika, że dziewczynki ciągle spotykają się ze szkodliwymi stereotypami. W szkołach nadal trzyma się kult dziewczynki nie tylko grzecznej — i to do tego stopnia, że gdy koledzy pociągną ją za warkoczyki, powinna z uśmiechem odpowiedzieć, żeby tego nie robili, zamiast wszczynać awanturę — ale także dziewczynki pilnej.Może cię zainteresować także: Oto czego nasze dzieci uczą się w podstawówce. Tak wygląda "minitrening z seksizmu"
wybory naukowe w dziedzinach ścisłych. Stereotyp przypisujący mężczyznom "naturalną" i "wrodzoną" inteligencję zaczyna ujawniać się już u dzieci w wieku ok. 6 lat" – czytamy w raporcie "Przyszłość dla dziewczynek".
Matematyka i technologia to dziedziny dla chłopców
Podobnie jak umiejętności matematyczne i cyfrowe — nie tylko szkolny system, ale sami rodzice utwierdzają swoje córki w przekonaniu, że ich zdolności matematyczne są statystycznie niższe niż chłopców, nie muszą także tak dużej wagi przywiązywać do umiejętności cyfrowych.Dziewczynki czują się brzydkie i bezużyteczne
Gdy cofam się myślami do czasów gimnazjum, najbardziej pamiętam stres związany z nauką i własnym wyglądem. Chęć dopasowania się do grupy rówieśniczej osiągnęła wtedy swoje apogeum — ja i wszystkie moje koleżanki codziennie rano w szkolnej toalecie podchodząc do lustra powtarzałyśmy jak mantrę: "Boże, jak ja wyglądam".w wieku 10-17 lat nie ma wysokiej samooceny w kwestiach wyglądu. Gorzej jest tylko w Japonii, gdzie 93 proc. dziewczynek udziela takiej odpowiedzi.
Jak wspierać dziewczynki?
Zgodnie z badaniami "Kosmosu dla dziewczynek" umiejętności, których te będą potrzebować w przyszłości, to m.in.: krytyczne myślenie, odwaga bycia liderką, sprawność technologiczna, umiejętność pracy projektowej.Może cię zainteresować także: Powrót do szkoły i pokaz władzy nauczyciela. Kreska na oku 14-latki ważniejsza niż jej wiedza?