
Eksperci ds. żywienia oraz psychologowie i pediatrzy chcą intensywniej przeciwdziałać otyłości i złym nawykom żywieniowym wśród dzieci. W walce o zdrowie najmłodszych sięgają po środki ostateczne. – Gdy uda się udowodnić, że mózgi dzieci są manipulowane przez marketing, pozwoli nam to wejść na drogę prawną – mówi Kelly Brown, amerykański psycholog i aktywista walki z otyłością.
Z kolei badania z 2014 roku z Uniwersytetu Teksańskiego w Austin pokazują, że ludzki mózg można także nauczyć pożądanych wyborów żywieniowych. Badani przyglądali się zdjęciom różnych rodzajów śmieciowego jedzenia – jednym dłużej, innym krócej. Po zakończeniu eksperymentu i powrocie do normalnych zwyczajów, okazało się, że badani częściej wybierali te produkty, które oglądali częściej i przez dłuższy czas.
– Ze Stanów Zjednoczonych docierają do nas badania pokazujące, że cierpiące na otyłość dzieci oglądające reklamy śmieciowego jedzenia reagują na logo – przyznaje Jason Halford, psycholog z Uniwersytetu Liverpoolu i były przewodniczący European Association the Study of Obesity.