To zadanie z 4 klasy przerasta dorosłych. Obliczysz bez kalkulatora w 30 sekund?

Hanna Szczesiak
09 lutego 2025, 18:11 • 1 minuta czytania
Na pierwszy rzut oka to równanie może wydawać się bardzo łatwe. Większość uczniów starszych klas podstawówki rozwiązałaby je w pamięci w 30 sekund. Jednak nie zawsze jest to takie proste, zwłaszcza dla dorosłych. Dlaczego? Ponieważ takie zadanie wymaga przypomnienia sobie podstawowych zasad, o których zapomnieliśmy. Znasz odpowiedź?
To zadanie z podstawówki przerasta dorosłych. Rozwiążesz je bez kalkulatora? fot. mamaDu.pl
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Zagadki, równania i łamigłówki to doskonały sposób na rozruszanie mózgu, poprawę pamięci i koncentracji. Regularne rozwiązywanie takich zadań rozwija nasze zdolności analityczne i może przydać się w różnych aspektach życia codziennego.


A jak zacząć? Można sięgnąć po gry logiczne, aplikacje, a nawet zwykłe, proste zadania matematyczne, które wymagają trochę myślenia. I mamy dla ciebie takie wyzwanie!

Aby rozwiązać to równanie, należy przypomnieć sobie kolejność wykonywania działań:

Ile to jest 4+2x6÷3+7? Rozwiązanie

Aby uzyskać prawidłowy wynik, trzeba zastosować odpowiednią kolejność działań matematycznych. Najpierw mnożymy, później dzielimy. Na koniec zostawiamy dodawanie. Obliczenia powinny więc wyglądać tak:

4+2x6÷3+7=? 4+12÷3+7=? 4+4+7=? 8+7=15

Prawidłowy wynik to 15.

Czy udało ci się znaleźć odpowiedź? Jeśli tak, to świetnie! Jeśli nie, pamiętaj, że regularne ćwiczenia matematyczne to świetny sposób na poprawę zdolności liczenia i koncentracji. Trening umysłu nigdy nie zaszkodzi!

Co w tym zadaniu może pójść źle?

Bardzo łatwo popełnić błąd, rozwiązując takie równanie. Na przykład, jeśli ktoś wykona obliczenia od lewej do prawej strony, bez uwzględnienia odpowiedniej kolejności działań:

Błędna kolejność działań:

Jeśli ktoś zacznie wykonywać obliczenia od lewej do prawej, najpierw dodając i mnożąc:

W takim przypadku wynik to 19, ale to oczywiście błąd!

Nieprawidłowe rozwiązanie mnożenia i dzielenia:

Inny błąd to pominięcie kolejności mnożenia i dzielenia, na przykład:

Takie rozwiązanie również prowadzi do błędnego wyniku 11.

Czytaj także: https://mamadu.pl/192455,ile-kwadratow-jest-na-obrazku-niewielu-osobom-uda-sie-odnalezc-wszystkie