Chcą trafić do rodziców dzieci z pokolenia Sephora. Mocna kampania producenta kosmetyków

Dominika Bielas
04 lipca 2024, 13:32 • 1 minuta czytania
Mówi się o tym, że światem zawładnął nowy trend. Coraz młodsze dziewczynki interesują się kosmetykami i nie chodzi tylko o makijaż, ale i o pielęgnację skóry. Światowa marka odważnie postanowiła z tym walczyć, nawet jeśli oznacza to zniechęcanie do zakupu własnych produktów.
Dziewczynki z pokolenia alfa od placów zabaw wolą drogerie. Fot. 123rf.com
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Dzieciaki z pokolenia alfa obserwują influencerki, a następnie chętnie sięgają po promowane produkty. 9- czy 10-latki (a nawet młodsze) są zafascynowane pielęgnacją skóry do tego stopnia, że oblegają drogerie takie jak Sephora, testują drogie kosmetyki polecane przez influencerki, a nawet je kupują. Często używają kosmetyków przeciwzmarszczkowych czy dedykowanych osobom 30+, co może przynieść niespodziewane, negatywne efekty dla zdrowia ich skóry, ostrzegają pediatrzy i dermatolodzy.


Oprócz problemów zdrowotnych istnieje także olbrzymie zagrożenie psychiczne dla wszystkich tych dzieci. W ten sposób dziewczęta zaczynają wiązać swoja wartość i samoakceptację z wyglądem, przestrzegają eksperci. Marka kosmetyczna Kiehl’s zainicjowała kampanię społeczną, mającą na celu zwiększenie świadomości na temat powyższego problemu. 

To nie dla dzieci

Coraz młodsze dzieci, inspirowane tym, co widzą w mediach społecznościowych, sięgają po produkty zawierające w składzie: peptydy, retinol, kolagen i inne substancje odpowiednie dojrzałej skóry. Kampania Kids should stay kids ma uświadomić, że dzieci powinny zostać dziećmi jak najdłużej. Warto zadbać o to, by rosły oraz rozwijały się zdrowo i zdecydowanie nie potrzebują do tego kosmetyków z kategorii anti-aging. 

Autorzy kampanii na czterech plakatach pokazali zabiegi kosmetyczne, ich zadaniem jedyne, jakie powinny stosować dzieci: tarzanie się w piasku, taplanie w błocie oraz jedzenie lodów. A jedyne dziesięć kroków, które najmłodsi powinni znać na pamięć, to kroki w tańcu, a nie kolejne etapy procedur pielęgnacyjnych. 

Dzieciństwo szybko mija

Kiehl’s nie chce zniechęcać dzieci do dbania o siebie, jednak powinny to być produkty dostosowane do ich skóry i potrzeb. Przede wszystkim nawilżenie i filtr przeciwsłoneczny. Reszta może poczekać, przekonują.

Materiały będą promowane w prasie, a także na billboardach w pobliżu szkół i drogerii w USA i Kanadzie, ale szybko zwróciły uwagę na całym świecie.

Czytaj także: https://mamadu.pl/181178,ohydne-mlodziez-w-drogerii-zachowuje-sie-jak-bydlo-gdzie-sa-rodzice