(Nie)banalne działanie z podstawówki. Dorośli kłócą się o wynik, bo łatwo o błąd
Działania matematyczne na kolejność wykonywania działań to zmora wielu uczniów. Wykonywane dziesiątkami w pracach domowych i na sprawdzianach, czasem śniły się nam po nocach. Dziś już nie musimy ich robić, a jednak zwracają naszą uwagę. Kiedy trafimy na nie w sieci, chętnie sprawdzamy, ile pamiętamy ze szkolnych czasów.
Co pamiętasz z podstawówki?
Kolejność wykonywania działań to jedne z podstawowych zasad arytmetyki. Pierwsze tego typu działania pojawiają się w podręczniku do 3 klas, a w kolejnych latach zadania robią się coraz bardziej skomplikowane. I choć w klasie maturalnej wykonywałeś całkiem trudne zadania, to dziś działanie z podstawówki może stanowić całkiem spore wyzwanie.
Tak naprawdę nie jest to ważne, z jakiego poziomu edukacji pochodzi to działanie. Istotne z kolei jest to, by było dla ciebie nieco trudne i stanowiło wyzwanie! W ten sposób z powodzeniem możesz ćwiczyć pamięć, koncentrację, spostrzegawczość, a także kreatywność. Badania dowodzą, że taki regularny trening przynosi szereg korzyści dla naszego mózgu. Spróbujesz?
(Nie)dziecinnie proste działanie
To działanie z poziomu 4 klasy, a mimo to przez internautów jest postrzegane jako trudne. Wszystko dlatego, że wielu dorosłych po zakończeniu nauki w szkole ma do czynienia z matematyką raczej rzadko.
Ale spokojnie wystarczy sobie przypomnieć, jaka jest kolejność wykonywania działań, by poradzić sobie z poprawnym wykonaniem obliczeń*, te koniecznie wykonaj w pamięci!
80–70:5+5–6:2=?
80–70:5+5–6:2=?
80–14+5–3=68
Prawidłowa odpowiedź to 68. Udało ci się obliczyć?
* Kolejność wykonywania działań mówi, jaka jest prawidłowa kolejność kroków w rozwiązywaniu wyrażenia matematycznego. Zapamiętaj: nawiasy, potęgi, mnożenie i dzielenie (wykonywane od lewej do prawej), dodawanie i odejmowanie (także wykonywane od lewej do prawej).
Czytaj także: https://mamadu.pl/182879,1-osoba-na-10-obliczy-to-banalne-rownanie-bez-kalkulatora-jest-na-to-trik