Salony urody i restauracje już otwarte! Sprawdź, jakich zasad musisz przestrzegać

Agnieszka Miastowska
Od dzisiaj, 18 maja, otwarte są zarówno restauracje i kawiarnie, jak i salony fryzjerskie i kosmetyczne. Konieczne są jednak nowe zasady korzystania z nich. Dowiedz się, co możesz, a z czego musisz zrezygnować, idąc na kawę lub do fryzjera.
Restauracje otwarte po koronawirusie. Jakie są zasady? fot. Unsplash
Od 18 maja bary, kawiarnie i restauracje są otwarte, w związku z tym Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym i przedstawicielami branży gastronomicznej, przygotowało wytyczne do funkcjonowania gastronomii w trakcie epidemii. Sprawdź, co się zmieni.

Restauracje i kawiarnie

1. Blaty stolików muszą być od siebie oddzielone 1,5 metrowym
odstępem.

2. Będzie można używać wyłącznie plastikowych, jednorazowych sztućców. Ze względów higienicznych na stole nie znajdziemy wazonów, cukru czy serwetek.

3. Klienci muszą dezynfekować ręce przy wejściu do lokalu.


4. Konieczna jest regularna dezynfekcja podłóg i miejsc do siedzenia.

5. Klienci muszą zachować odległość 2 metrów w kolejce.

Salony fryzjerskie i kosmetyczne

Według wytycznych przygotowanych przez Ministerstwo Rozwoju i GIS praca w salonach kosmetycznych powinna być zmianowa i rotacyjna, ale też dopuszczalna jest praca tego samego zespołu przez cały dzień.

1. Jeden fryzjer z zestawem zdezynfekowanych narzędzi powinien przypadać
na jednego klienta.

2. Należy zachować 1,5 metra odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

3. Fryzjerzy muszą nosić rękawiczki, maseczki, a nawet gogle i przyłbice, odzież ochronną lub roboczą.

4. Pracownicy salonów kosmetycznych powinni także codziennie przed rozpoczęciem pracy zmierzyć temperaturę termometrem bezdotykowym.

5. Meble, powierzchnie i narzędzia należy czyścić po każdym kliencie.

6. Klient powinien mieć na sobie maseczkę, rękawiczki i zachowywać 1,5 metra odstępu pomiędzy mijanymi w salonie osobami.

7. Najlepiej dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy.

8. Od zakończenia usługi do przyjęcia nowego klienta wymagane jest tyle czasu odstępu, ile konieczne jest do zdezynfekowania powierzchni.

9. Pracownicy powinni zmieniać rękawiczki po każdej usłudze.

10. Klienci nie mogą korzystać z telefonów komórkowych.

11. W salonach nie powinny być serwowane ciepłe napoje. Salon może zapewnić wodę w opakowaniach jednorazowych lub podawaną przez personel w kubkach jednorazowych z dystrybutora.

12. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.

13. W przypadku niemożności zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami, Ministerstwo Rozwoju rekomenduje zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) między stanowiskami.
Źródło: Polsat News