Od tego problemu najczęściej odwracamy wzrok. Ikea zaskakuje i wzrusza nowym spotem

Ewa Bukowiecka-Janik
Miło jest siadać do świątecznego stołu, na którym stoją gustowne talerze, piękne świecie i zmyślne dodatki. Kiedy kolor serwetek pasuje do obrusu, a pamiątkowe zdjęcia wyglądają jak z katalogu. Jednak czar pryska, gdy do takiego stołu siadamy sami. O tym przypomina tegoroczna świąteczna reklama Ikea.
Świąteczny spot IKEA 2019 porusza zapomniany temat fot. screen/YT
30-sekundowy spot zaczyna się wymienia tego, co nam – dorosłym zbyt często wydaje się istotne. Aranżacja stołu, salonu, choinki na Święta robi klimat, jednak nierzadko zapominamy, że nawet najpiękniej urządzone wnętrze będzie chodne i puste, jeśli w ten szczególny czas będziemy samotni. "Święta wśród ludzi, nie wśród mebli" - tak zatytułowany jest spot szwedzkiej sieciówki.

IKEA postanowiła zwrócić uwagę na sytuację wielu osób starszych. Zostają sami, nie mają z kim przełamać się opłatkiem. Czasem nie mogą też pozwolić sobie na choć odrobinę świąteczny stół.


Szwedzki gigant zachęca, by wesprzeć „Stowarzyszenie mali bracia Ubogich” oraz polskie Banki Żywności. Dzięki takim inicjatywom seniorzy, którzy nie mają z kim zasiąść do wigilii, mogą liczyć na pomoc.
Na specjalnej stronie internetowej można wesprzeć obie inicjatywy. Chodzi o to, by “podarować Wigilię”. Możemy przyczynić się do tego, by osoby starsze miły z kim usiąść do stołu i by był on zastawiony świątecznymi potrawami. Jak w domu.

Poza tym, jak zwykle autorzy reklam Ikea dają do myślenia: nawet jeśli mamy z kim świętować, czasem pogoń za oprawą zastępuje radość z wspólnych przygotowań. A można to tak pięknie połączyć...