Świąteczna reklama, która wzruszyła tysiące osób z całego świata. 2,5 minuty o sile przyjaźni

Katarzyna Chudzik
Najnowsza reklama sieci brytyjskich domów towarowych John Lewis okazała się świąteczną historią Edgara – najbardziej urokliwego smoka na świecie. Wzruszyła już setki tysięcy serc i okazałaby się strzałem w dziesiątkę, gdyby nie zeszłoroczna reklama JL, w której wystąpił Elton John i której świetność wybiła poza skalę.
To opowieść o sile przyjaźni YouTube.com
W tym roku widz poznaje małego smoka w trakcie gorączkowych przygotowań jego wioski do świąt. Edgar jest nimi podekscytowany do tego stopnia, że nie jest w stanie powstrzymać swojego naturalnego odruchu, jakim jest zionięcie ogniem. Dzięki swojej rudej i upartej ludzkiej przyjaciółce znajduje jednak rozwiązanie!
Reklamę po raz pierwszy wyemitowano w brytyjskiej telewizji na antenie ITV. Dziś można także obejrzeć ją w internecie, z czego skorzystało prawie 700 tys. osób. W 2,5-minutowym filmiku wykorzystano utwór "Can't Fight This Feeling" Dana Smitha z zespołu Bastille.


Odbiór jest niemal wyłącznie pozytywny – internauci piszą, że o ile Amerykanie nie mogą się doczekać świątecznych prezentów, o tyle Brytyjczycy przez cały rok czekają na nową reklamę John Lewis. Jeśli więc historia smoka wam nie wystarczy, zobaczcie też zeszłoroczny filmik z Eltonem Johnem. Warto chociażby dlatego, że muzyk otrzymał za nią gażę w wysokości 5 mln funtów, a efekt obejrzała w samym tylko internecie imponująca liczba osób – aż 14 milionów.