To banalne zadanie z matematyki, z którym poradzi sobie każdy trzecioklasista. Jak to możliwe, że to samo działanie potrafi wprowadzić w zakłopotanie niejednego dorosłego? Podczas gdy internauci kłócą się o wynik, dzieci obliczają wszystko szybko w pamięci.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Takie matematyczne wyzwania już dawno masz za sobą. W podstawówce rozwiązywałeś tego typu działania dziesiątkami, jednak po zakończeniu szkolnej edukacji, czy wykonałeś choć jedno tego typu zadanie? Najpewniej nie!
Gimnastyka umysłu
A to szkoda. Matematyka nie bez przyczyny nazywana jest królową nauk. Wszelkie działania matematyczne czy wyzwania logiczne skłaniają nasz mózg do wytężonej pracy, poprawiają koncentrację i pamięć, a także zdolności analityczne. Mówiąc w skrócie: gimnastykują naszą głowę, by lepiej funkcjonowała.
Czy po kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu latach jesteś w stanie przypomnieć sobie, jak prawidłowo wykonać wszystkie te obliczenia? Mamy dla ciebie proste działanie na rozgrzewkę. Przekonaj się, ile pamiętasz.
(4+3)×2−6÷3=?
Z działaniami tego typu po raz pierwszy uczniowie zaczynają się mierzyć pod koniec trzeciej klasy. Właśnie wtedy pojawi się na lekcjach matematyki temat: kolejność wykonywania działań. Na tym etapie edukacji chodzi jedynie o dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie oraz nawiasy. Pamiętasz, które działania mają pierwszeństwo? Bez tego nie uda ci się podać prawidłowego wyniku.
Jaka jest prawidłowa kolejność?
Dla przypomnienia:
najpierw wykonujemy działania w nawiasach,
następnie potęgowanie,
w kolejnym kroku mnożenie lub dzielenie,
na końcu dodawanie lub odejmowanie.
Jeśli w wyrażeniu arytmetycznym występuje dzielenie i mnożenie obok siebie, to wykonujemy je w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej.