Takie matematyczne wyzwania już dawno masz za sobą. W podstawówce rozwiązywałeś tego typu działania dziesiątkami, jednak po zakończeniu szkolnej edukacji, czy wykonałeś choć jedno tego typu zadanie? Najpewniej nie!
A to szkoda. Matematyka nie bez przyczyny nazywana jest królową nauk. Wszelkie działania matematyczne czy wyzwania logiczne skłaniają nasz mózg do wytężonej pracy, poprawiają koncentrację i pamięć, a także zdolności analityczne. Mówiąc w skrócie: gimnastykują naszą głowę, by lepiej funkcjonowała.
Czy po kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu latach jesteś w stanie przypomnieć sobie, jak prawidłowo wykonać wszystkie te obliczenia? Mamy dla ciebie proste działanie na rozgrzewkę. Przekonaj się, ile pamiętasz.
(4+3)×2−6÷3=?
Z działaniami tego typu po raz pierwszy uczniowie zaczynają się mierzyć pod koniec trzeciej klasy. Właśnie wtedy pojawi się na lekcjach matematyki temat: kolejność wykonywania działań. Na tym etapie edukacji chodzi jedynie o dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie oraz nawiasy. Pamiętasz, które działania mają pierwszeństwo? Bez tego nie uda ci się podać prawidłowego wyniku.
Dla przypomnienia:
Jeśli w wyrażeniu arytmetycznym występuje dzielenie i mnożenie obok siebie, to wykonujemy je w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej.
Prawidłowe rozwiązanie:
(4+3)×2−6÷3= 7×2−6÷3=14−2=12
Tobie też wyszło 12? Gratulacje!
Czytaj także: https://mamadu.pl/179566,ile-trojkatow-widzisz-na-obrazku-szkolna-lamiglowka-pokonala-doroslych