Boże Narodzenie to idealny czas, by się zastanowić, co możemy zmienić w naszym życiu na lepsze. Świąteczne reklamy wzruszają, zachwycają i dają do myślenia. Ten spot niesie ważne przesłanie i ma olbrzymią moc.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Duże marki coraz częściej wykorzystują świąteczne kampanie, by wywołać społeczną dyskusję i skłonić ludzi do przemyśleń.
Święta to idealny czas, by zwolnić i się zastanowić nad naszym życiem.
Ten spot zwraca uwagę na to, że ostatnie trzy lata pogłębiły podziały. Najwyższy czas to zmienić i zacząć rozmawiać.
Nie, nie jest to reklama Allegro czy Ikea, a spot reklamowy niemieckiej sieci marketów PENNY. Reklama jest jednak tak świetna, że już zdobyła wiele nagród, w tym Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions. I trudno się dziwić ta kampania jest niesamowita, a przed Bożym Narodzeniem powinien zobaczyć ją absolutnie każdy.
Ludzie oddalają się od siebie bardziej niż kiedykolwiek
Spot zwraca uwagę na poważny problem, który tyczy się każdego z nas. COVID-19, wojna, kryzys ekonomiczny, odmienne opinie i wiele związanych z tym nieporozumień, dzieli nas coraz więcej. To właśnie z tego powodu coraz rzadziej rozmawiamy z ludźmi, wśród których żyjemy na co dzień. Twórcy kampanii chcą to zmienić, bo Boże Narodzenie to przecież czas pojednania.
Film wykorzystuje mocne obrazy, by pokazać pęknięcia, które pojawiają się w społeczeństwie. "Cicha noc" gra delikatnie w tle, jednak wydaje się, że wszystkim brakuje świątecznego zrozumienia. Główny bohater postanawia jednak przerwać to błędne koło i wyciąga gałązkę oliwną do sąsiadki, pytając: "Porozmawiamy?".
"Porozmawiamy?"
"Nasz świąteczny film wypełniliśmy kulturowymi i społecznymi tematami, których naprawdę nikt nie może ignorować. Dochodzi do zderzania się różnych opinii, co dosłownie rozbija cały blok mieszkalny. Tematy są zaczerpnięte z prawdziwego życia. Film przyprawia o gęsią skórkę, wywołuje uczucie niepokoju i mam nadzieję, że także skłania do przemyśleń"- tłumaczy Christoph Everke, dyrektor kreatywny Serviceplan Campaign, agencji, która przygotowała spot.
Spot ma nas uwrażliwić na drugiego człowieka, który mieszka tuż obok i zachęcić do otwartego dialogu z sąsiadami. Warto jednak pamiętać, że apel o więcej empatii jest aktualny nie tylko w Boże Narodzenie. Uważne słuchanie się nawzajem powinniśmy praktykować każdego dnia.
Ostatnie trzy lata podzieliły przyjaciół, znajomych i rodziny. Nadszedł czas, aby ponownie zacząć kontaktować się ze sobą.