
Reklama.
1. Proszę, przepraszam, dziękuję
To banał, prawda? Ale to zwroty należą nadal do wyrażeń docenianych przez ludzi. "Przepraszam" — sprawia, że ludzie wierzą w to, że żałujemy naszego błędu o wiele bardziej niż "sorry". "Dziękuję" to prawdziwy wyraz wdzięczności, a "proszę" sprawia, że inni zdają sobie sprawę z tego, że jakaś kwestia w naszym życiu zależy od ich decyzji. Kultura i szczerość zawsze owocują sympatią innych.Może cię zainteresować także: Test lustra odkrywa twoje ukryte cechy. Zdradza więcej, niż byś chciał
2. Interesuj się rozmówcą
Nie wpadaj w small talki za często. Większość ludzi uwielbia opowiadać o sobie, gdy ktoś słucha ich żywo. Dlatego wykaż entuzjazm, gdy ktoś opowiada ci ciekawą historię, dopytuj, pokazuj gestami swoje zainteresowanie. Gdy z kimś o czymś rozmawiasz, zapytaj go wprost, co sam o tym myśli. Gdy prosimy kogoś o opinię, ten czuje się ważny i automatycznie zaczyna czuć do nas sympatię.3. Okazuj ludziom uznanie
Ciesz się z sukcesów innych osób i okazuj im to wprost. Gratuluj koleżance z pracy awansu, znajomemu skończenia studiów. Gdy ktoś opowiada ci, że właśnie nauczył się np. jeździć na nartach, podkreśl, że to wcale nie takie proste albo że też miałeś z tym problem. Nie chodzi o bycie nieszczerym, ale o wykazanie uznania i docenienia. Czyjejś pracy albo najmniejszego sukcesu. Może okazać się, że jesteś jedyną osobą, która w taki sposób kogoś doceniła. Zapamięta to!4. Angażuj się w to, co robisz
Ludzie lubią ludzi, którzy mają własne cele, pasje, hobby. Są zaangażowani, energiczni, mają dzięki temu coś do powiedzenia. W pracy także lubimy osoby, które poświęcają swoją energię na pracę, nie sprawiają pozorów, dlatego wykonuj swoje obowiązki dokładnie.5. Zapamiętuj informacje
Nie sztuką jest potakiwać i sztucznie się uśmiechać, gdy ktoś coś nam opowiada. A przy kolejnej rozmowie pytać o dokładnie to, co ostatnio nam mówił...Dlatego zapamiętuj, skupiaj się na tym, co ktoś ci przekazuje. Koleżanka z pracy opowiada o córce? Zapamiętaj jej imię, by przy kolejnej okazji dopytać, co u niej słychać. Wiele informacji, które usłyszysz, może przydać ci się później.
A już koniecznym jest zapamiętywanie imion nowo poznanych osób. Zwracanie się personalnie do kogoś poznanego kilka minut temu wzbudzi jego sympatię.
6. Nie patrz w telefon i zegarek
To naprawdę bardzo niegrzeczne i ludzie widzą to, nawet jeśli wydaje ci się, że robisz to ukradkiem. Nie ma nic cenniejszego niż czas i uwaga, jaką możesz im poświęcić, więc nie marnuj tego, okazując zniecierpliwienie, frustrację, znudzenie.7. Oddzwaniaj i odpisuj
Najlepiej najszybciej, jak to tylko możliwe. Tak okazujesz szacunek osobie, która próbuje się z tobą skontaktować. Stosując tę technikę w pracy, wykazujesz się kompetencją i profesjonalizmem.8. Pamiętaj o imieninach i urodzinach
Składaj życzenia nawet osobom, z którymi jesteś tylko na stopie "znajomych", pamiętaj o drobnym prezencie, jeśli na co dzień utrzymujesz z kimś bliskie relacje. To miłe, kulturalne i sprawia, że ludzie zaczynają cię doceniać.9. Nie wpraszaj się
Jeśli jesteś gdzieś zaproszony, przyjdź. Zawieraj nowe kontakty, zawiązuj te, które już masz. Jeśli jednak nie jesteś gdzieś zaproszony, nie proponuj, że przyjdziesz. Ludzie nie znoszą osób nachalnych, które narzucają innym swoją obecność. Jeśli ktoś cię nie zaprosił, sam nie pytaj o możliwość przyjścia.10. Uśmiechaj się często
Nie lubimy osób marudnych, widzących wszystko w czarnych barwach, smutnych i niezadowolonych. Dlatego uśmiechaj się nawet do obcych. To sprawia, że wyglądasz na osobę godną zaufania i zachęcasz do nawiązania ze sobą relacji.Może cię zainteresować także: Chcesz się zakochać? Okazuje się, że jest sytuacja, w której twoje szanse rosną