
Reklama.
Odgadywanie liter słowa, gdzie za każdy błąd płaci się dorysowaniem przez autora hasła kolejnej części szubienicy – te zasady popularnej gry w „wisielca” zna większość z nas.
Tym razem motyw gry wykorzystany został do kampanii społecznej, która porusza problem samobójstw i prób samobójczych w prawdziwym życiu.
O tym desperackim czynie ostatnio zaczyna się mówić coraz więcej. Powstał popularny serial „13 powodów”, coraz głośniej zrobiło się też wokół samobójczego wyzwanie, które krąży po sieci zwanego „Niebieskim Wielorybem”. Sprawa jest tym bardziej przejmująca, gdy dotyczy ona dzieci.
Ta kampania, choć powstała w Rumunii, mogłaby pojawić się w wielu krajach, bo problem nie ogranicza się tylko do tamtego regionu. Idea kampanii to nagłośnienie powodów, dla których ludzie decydują się na ostateczny krok. Rumuńskie stowarzyszenie na rzecz zapobiegania samobójstwom uświadamia społeczeństwo poprzez serię grafik. Zadanie do rozwiązania, które przedstawiają grafiki, polega na rozszyfrowaniu przyczyny samobójstwa. Jeśli otoczenie pozna i zauważy w porę powody, może doprowadzić do uratowania czyjegoś życia.
Może cię zainteresować także: „Depresja zjawia się po cichu." Zobacz przejmujący film, który pokazuje prawdziwe oblicze tej choroby
Hasło przewodnie kampanii "Find the reason before it's too late" to "Depresja może być jednym z powodów, dla których ludzie popełniają samobójstw. Jeśli znasz kogoś, kto na nią cierpi, zaoferuj im specjalistyczną pomoc".
źródło: adsoftheworld