
Odnotowaliśmy bardzo dużą liczbę nauczycieli, którzy od momentu ogłoszenia przez MEN pomysłu o obowiązku szkolnym dla 6-letnich dzieci, doskonalą swoje umiejętności i podnoszą swoje kompetencje, uczestnicząc w różnych szkoleniach organizowanych przez WCIES od 2009 roku. Musimy także pamiętać o nowych nauczycielach, którzy dopiero rozpoczęli pracę w Warszawie. Do nich także dotarła oferta edukacyjna WCIES.
Obecna podstawa programowa jest dostosowana do obniżonego wieku uczniów. Daje to możliwość dostosowania programów nauczania do uczniów przeciętnych, a także zawarcia w nich treści rozszerzonych. Nauczyciel ma możliwość dostosowania i indywidualizowania nauczania dzieci młodszych.
Może zainteresować cię także: Psycholog: „Powiedzieć 6-latkowi, że wciąż będzie przedszkolakiem? To jakby zanegować jego poziom rozwoju”
WCIES prowadzi konsultacje dla rodziców w formie stacjonarnej i mailowej. W czasie konsultacji w naszym Centrum rozmawiamy z rodzicami, by przybliżyć im pracę w szkole z dziećmi młodszymi, informujemy o organizacji dnia ucznia klasy I, jak też organizacji dnia dziecka, które będzie w oddziale przedszkolnym. Opowiadamy o metodach i formach pracy z dziećmi na zajęciach.
Rodzice pytają o to, jak mogą pomóc dziecku w osiągnięciu gotowości szkolnej. Staramy się dzielić z rodzicami pomysłami, które mogą wykorzystać w codziennych zabawach z dzieckiem, aby je usamodzielnić czy wzmocnić emocjonalnie. Nauka dla 6-latka w szkole rozpocznie się za 5 miesięcy. Dla dziecka w tym wieku to bardzo długi okres. Okres, który dobrze wykorzystany, będzie działał na korzyść dziecka.
Artykuł jest częścią akcji społecznej #mądrydzieciak zainicjowanej przez serwis Mama:Du. Postanowiliśmy walczyć z krzywdzącymi sześciolatki przekonaniami. Zamierzamy rozprawić się z największymi mitami dotyczącymi niedostatecznego poziomu rozwoju dzieci w tym wieku, niedostosowania szkół i programu nauczania. Zapraszamy do śledzenia innych naszych artykułów z tej serii!