Fot. Screen z Youtube / [url=https://www.youtube.com/channel/UCCOozoyc9GsUPurw2P_F1Dg]Best Ads Channel[/url]
Fot. Screen z Youtube / [url=https://www.youtube.com/channel/UCCOozoyc9GsUPurw2P_F1Dg]Best Ads Channel[/url]
Reklama.
Tak zaczyna się reklama, która podbiła serca kobiet na całym świecie. Dlaczego? Prawdopodobnie dlatego, że przedstawia ona codzienność wielu z nich- żon, matek, pracownic. Oprócz bohaterki spotu, w mieszkaniu znajdują się też trzy inne osoby. Jest siedzący na kanapie mąż, który jednym okiem ogląda mecz, a drugim zerka w ekran laptopa. Przyjmuje od żony herbatę i skinieniem ręki pokazuje, że z chęcią by coś jeszcze zjadł. Potem patrzy na nią, kiedy wkłada coś do lodówki i krzyczy; "Upierz moją zieloną koszulę". Jest też dziecko, które beztrosko się bawi i dziadek, ojciec kobiety, który bacznie obserwuje sytuację. To właśnie jego refleksja tworzy, chwytający za serce, klimat filmu.
ojciec kobiety

"Moja mała dziewczynko, już dorosłaś. Kiedyś bawiłaś się w dom, teraz dbasz o twój własny dom i twoje biuro. Jestem bardzo dumny. Bardzo przepraszam. Przepraszam, że musisz to wszystko robić sama. Przepraszam, że pozwoliłem ci bawić się w dom i nigdy nie powiedziałem ci, że to nie tylko twoje obowiązki. Ale też twojego męża. Ale jak mogłem to powiedzieć..."

Opowieść ojca sięga jednak głębiej niż to co można zauważyć na filmie:
ojciec kobiety

Skoro nigdy nie pomogłem twojej matce. A ty uczyłaś się tego od nas. Twój mąż też zachowuje się tak jak jego ojciec. W zabawie w dom on udawałby, że ogląda telewizję, ty udawałabyś, że robisz herbatę. Przepraszam cię w imieniu jego ojca. Przepraszam w imieniu wszystkich ojców, którzy dawali zły przykład.

Na pustych słowach się jednak nie kończy. Poruszony, tym co zobaczył w domu córki, ojciec postanawia wesprzeć swoją żonę w obowiązkach domowych. Kiedy wraca do domu, nie pozwala żonie zająć się jego brudnymi ubraniami, sam dzielnie rusza z nimi w stronę pralki (ciśnie mi się na usta ironiczne westchnienie: „Bohater!”, choć smutna prawda jest taka, że w oczach swojej żony właśnie takim bohaterem zostaje).
ojciec kobiety

Będę się starać, pomagać twojej mamie w pracach domowych. Może od razu nie zostanę mistrzem gotowania, ale mogę chociaż pomóc w robieniu prania.

Jako, że film ten został wyprodukowany przez producenta proszku do prania, w kolejnym ujęciu widzimy wielki karton znanego proszku. Chociaż kampania #ShareTheLoad („Podziel się ciężarem/praniem”, ponieważ load oznacza zarówno ciężar, jak i porcję prania) przeznaczona jest na rynek indyjski to pytanie z którym zostawiają nas producenci spotu jest jednak bardzo uniwersalne:
Dlaczego pranie to obowiązek tylko kobiet?
Kampania ma na celu pokazanie jak dużą rolę na nasze zachowanie ma wzór, który wynieśliśmy z domu. Jej celem jest walka ze stereotypowym podziałem domowych obowiązków. Drogie panie, nie ukrywajmy, że zrobienie prania we współczesnych czasach (pralka + płyn + proszek) nie wymaga nadzwyczajnych umiejętności. Dzielmy się więc i praniem, i ciężarem!
Źródło: wysokieobcasy.pl