Mężczyzna wkłada ręcznik pod plecy. 5 minut takiego leżenia daje efekt, o którym marzą miliony

Prawo autorskie: dstaerk / 123RF Zdjęcie Seryjne
Zwykły ręcznik zwinięty pod plecami czyni cuda? Metoda Fukutsudzi znana jest na całym świecie. 5 minut trzy razy w tygodniu – tyle potrzebujemy, by osiągnąć efekt.

Toshiki Fukutsuji, japoński fizjoterapeuta zajmujący się akupunkturą, opracował banalnie prostą metodę, która zyskała popularność w wielu krajach.



Bolą cię plecy? Chcesz zmniejszyć obwód w talii? A może marzysz o płaskim brzuchu?
Jedno ćwiczenie ma rozwiązać twoje problemy. Choć brzmi mało prawdopodobnie, ludzie z całego świata polecają sobie tę metodę. Nic nie kosztuje i jest banalnie prosta, może więc warto spróbować?

Metoda Fukutsudzi - sposób na płaski brzuch i proste plecy


Toshiki Fukutsudzi podczas swojej wieloletniej praktyki zauważył, że u osób otyłych, jak i tych z siedzącym trybem pracy występuje nieprawidłowe położenie miednicy względem kręgosłupa. Skutkiem jest wypięcie brzucha (optycznie wydaje się większy) i przewlekłe bóle placów na odcinku lędźwiowym. Celem metody Fukutsudzi jest rozluźnienie pleców i napięcie mięśni brzucha.
Ćwiczenie może wykonywać każdy, kto nie ma poważnych problemów z kręgosłupem.

Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie metodą Fukutsudzi?
1. Zwiń ręcznik (zroluj go) i owiń ciasno gumkami lub sznurkiem, by się nie rozwijał.

2. Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami i podsuń zwinięty ręcznik pod plecy tak, by przylegał do lędźwi.

3. Pilnując, aby rulon się nie przesunął, połóż się na plecach. Sprawdź, czy ręcznik znajduje się na właściwym miejscu - pod lędźwiami na wysokości pępka.

4. Wyprostuj ręce za głową, a nogi rozsuń na szerokość ramiom.

5. Zadbaj o odpowiednie ułożenie stóp i dłoni. Stopy miej skierowane do wnętrza – palce stóp dotykają do siebie, z kolei dłonie złącz ze sobą tak, aby stykały się małymi palcami, a kciuki skierowane były na zewnątrz.

6. Wyciągnij się, jakbyś wydłużał kręgosłup. Postaraj się rozluźnić. Leż w tej pozycji przez 5 minut.

7. Po 5 minutach wysuń ręcznik. Nie podnoś się raptownie. Ćwiczenie powtarzaj min. 3 razy w tygodniu.
Powodzenia!

Choć metoda Fukutsudzi pomaga optycznie spłaszczyć brzuch, wysmuklić sylwetkę, ale nie jest sposobem na odchudzanie i nie sprawi, że stracimy kilka kilogramów. Za to może odciążyć plecy. Spróbujecie?
POLUB NAS NA FACEBOOKU
Trwa ładowanie komentarzy...