Dlaczego suplementacja ma znaczenie?
Świadoma suplementacja jest odpowiedzią na liczne wyzwania współczesnego stylu życia. Nieodpowiednia dieta, stres, a także problemy z wchłanianiem składników odżywczych, to tylko niektóre z powodów, dla których trudno nam dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych substancji. Szacuje się, że jedynie 15% społeczeństwa odżywia się zgodnie z wytycznymi dietetycznymi, podczas gdy dieta zachodnia często obfituje w cukry proste i tłuszcze trans. Dodatkowo, przewlekły stres oraz dolegliwości jelitowe mogą nasilać problemy z wchłanianiem kluczowych składników odżywczych.
Współczesna dieta często nie dostarcza wystarczającej ilości kluczowych składników odżywczych, co prowadzi do powstawania niedoborów. Najczęściej brakuje witaminy D3, K, magnezu (jego spożycie w diecie spadło z powodu przetwarzania żywności), kwasów omega-3 czy witaminy C.
Dodatkowo, zaskoczeniem może być selen, którego niedobór wynika z faktu, że gleby w Polsce są ubogie w ten pierwiastek. Selen odpowiada za prawidłową pracę tarczycy, odporność i zdrowie psychiczne.
Niedobory dotyczą również żelaza, szczególnie u kobiet i dzieci. Żelazo, kluczowe dla transportu tlenu i zdrowia skóry, jest szczególnie potrzebne w czasie ciąży, gdy zapotrzebowanie na ten pierwiastek wzrasta niemal dwukrotnie. Z tego powodu suplementacja staje się nie tylko uzupełnieniem diety, ale także koniecznym wsparciem zdrowia w obliczu współczesnych wyzwań żywieniowych.
Suplementacja: wsparcie na każdym etapie życia
Badania i doświadczenie pokazują, że suplementacja może odgrywać kluczową rolę w uzupełnianiu składników, których nie jesteśmy w stanie dostarczyć wyłącznie z dietą. Nie istnieje jeden złoty środek w suplementacji, ponieważ każdy organizm jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. Pomimo tej różnorodności, skuteczna suplementacja opiera się na kilku kluczowych zasadach. Przede wszystkim liczy się forma składników – te łatwo przyswajalne gwarantują efektywne wsparcie organizmu. Ważna jest również jakość użytych surowców i ich skuteczność potwierdzona badaniami i patentami. Stężenie substancji aktywnych musi być odpowiednio dostosowane do indywidualnych potrzeb, aby suplementy mogły realnie wspierać zdrowie.
To właśnie te zasady pozwalają dostosować suplementację do indywidualnych wymagań, jednocześnie opierając się na sprawdzonych fundamentach, które łączą naukę z praktycznymi rozwiązaniami wspierającymi zdrowie.
Od ponad siedemdziesięciu lat Solgar® łączy wiedzę, innowacyjność i najwyższą jakość. Marka, założona przez farmaceutów Nata Colby’ego, Mike’a Goldfarba oraz lekarza dr Carla Zolla, rozpoczęła swoją historię na Manhattanie. W 1947 roku wprowadziła na rynek przełomowy produkt – Naturvite, pierwszą na świecie naturalną multiwitaminę w formie tabletek.
Od tamtej pory Solgar nieustannie wyznaczał standardy w branży, m.in. dzięki opracowaniu wegańskiej kapsułki żelowej Vegicaps. Ta innowacja spełnia nie tylko potrzeby wegan, ale także umożliwia kapsułkowanie składników, które są wrażliwe na żelatynę czy wysokie temperatury podczas produkcji.
Misją marki jest niezmiennie tworzenie najwyższej jakości suplementów diety. Dzięki własnemu ośrodkowi badawczemu, fabryce i systemowi kontroli jakości, Solgar tworzy produkty o zaawansowanych, skoncentrowanych formułach, bazujących na opatentowanych składnikach, w zgodzie z własnymi rygorystycznymi standardami. Pozwala to na wprowadzanie na rynek produktów wolnych od GMO, sztucznych barwników i konserwantów (o ile to możliwe), glutenu, pszenicy i nabiału, co czyni je wyjątkowymi.
Obecnie Solgar oferuje ponad 90 produktów dostępnych w ponad 65 krajach, w tym w Polsce, gdzie marka zadebiutowała w 2002 roku. To globalne dziedzictwo oparte na jakości i innowacji nieustannie inspiruje miliony użytkowników na całym świecie.
– W kwestii jakości nie ma drogi na skróty. W Solgar® pozyskujemy najlepsze surowce z całego świata i opracowujemy każdy produkt w oparciu o badania, naukę i wiodące w branży standardy produkcji. Jakość nie jest słowem, którego używamy “na wyrost” – to sposób na życie – mówi Ewa Stęplewska, Brand Manager w Nestle Health Science.
Dzięki wydarzeniu prasowemu marka Solgar® pragnie przybliżyć temat suplementacji oraz odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące jej znaczenia i wartości. W świecie pełnym różnych produktów i obietnic, to właśnie Złoty Standard pozwala zbudować zaufanie do suplementacji i odnaleźć te formuły, które są warte polecenia.