O autorze
Uczymy Polaków zdrowego odżywiania. Dietetyka to dla nas nie tylko zawód, ale prawdziwa pasja. Swoją wiedzą i doświadczeniem z radością dzielimy się z każdym, kto jest gotowy na podjęcie wyzwania - pracujemy w ponad 20 miastach Polski. Współpraca z tysiącami osób, o różnych oczekiwaniach, pozwoliła nam na doskonalenie indywidualnego systemu pracy z każdym klientem. Tworzenie skutecznej diety opieramy na analizie preferencji kulinarnych oraz możliwości – zarówno tych finansowych, jak i czasowych. To wszystko po to, aby osiągnięcie zamierzonego wyniku nie tylko stało się możliwe, ale przede wszystkim dostarczało naszym podopiecznym motywacji i wiedzy do samodzielnego kontynuowania pozytywnego procesu zmian.

www.mojdietetyk.pl
Dołącz do nas na Fecebooku

Świadomy rodzic, czyli różnice w diecie 3-latka i 10-latka

Fot. Materiały prasowe


Podobieństwa. Jakość i regularność posiłków to podstawa
Niezależnie od wieku dziecka codzienny jadłospis powinien składać się z produktów wysokiej jakości. Zapewni to dostarczenie rozwijającemu się organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Zarówno 3-latek, jak i 10-latek powinien spożywać 5 urozmaiconych posiłków dziennie – 3 główne (śniadanie, obiad i kolację) oraz 2 uzupełniające (drugie śniadanie i podwieczorek). Warto już od najmłodszych lat zwracać uwagę na regularne pory jedzenia oraz unikanie przekąsek w ciągu dnia, szczególnie tych wysokokalorycznych i wysoko przetworzonych.



Żywienie dziecka w wieku 3 lat
Dziecko 3-letnie rozpoczyna swoją przygodę ze smakowaniem nowych produktów. Zwiększają się jego zdolności poznawcze i ciekawość świata. W jadłospisie należy uwzględniać produkty z każdej grupy, tak, aby był on jak najbardziej urozmaicony. Istotną kwestią jest wypijanie przez dziecko płynów w ciągu dnia. Zapotrzebowanie malucha w tym wieku to około 1 litr, najlepiej, aby było realizowane poprzez wypijanie wody. Wiek 3 lat to również dobry moment na świadome zmniejszanie znaczenia smaku słodkiego w żywieniu dziecka.

Żywienie dziecka w wieku 10 lat
Dziecko w wieku szkolnym poprzez intensywny rozwój fizyczny i umysłowy ma znacznie wyższe dziennie normy na energię i składniki budulcowe. Źródłem białka w jadłospisie powinny być pełnowartościowe produkty, takie jak: mięso, ryby, jaja, nabiał i warzywa strączkowe. W wieku szkolnym warto również zwiększyć znaczenie drugiego śniadania spożywanego w szkole. Zapotrzebowanie na płyny wynosi wówczas 1,5-2 litry na dobę. Na każdym etapie życia zapotrzebowanie to najlepiej zapewniać poprzez wypijanie wody oraz herbat ziołowych, owocowych zamiast napojów słodzonych.


Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Syndrom końca wakacji daje wam w kość? Oto 5 taktyk na przetrwanie
0 0USG połówkowe jest najważniejszym badaniem w ciąży. Zobacz, czego możesz się dowiedzieć