O autorze
Z zamiłowania i powołania mama nastoletniej Córki. Z wykształcenia prawnik. Sercem oddana prawom dzieci i postrzeganiu przez nich świata. W duszy pobrzmiewa pisarka i dziennikarka. Prowadziła blog, publikowała artykuły w Studio Opinii.

W zdrowym ciele, zdrowy duch!

thethamesclub.co.uk
Od nowego roku szkolnego 2015/2016 zmienione zostaną zasady oceniania uczniów na lekcjach WF. Przy ich wystawianiu brane będą pod uwagę indywidualne możliwości uczniów - zapowiedziała 27 marca br. minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska.


- Znamy sytuacje, że dziecko ze wszystkich przedmiotów ma szóstki, a z WF tróję, więc sami rodzice proszą o zwolnienie z lekcji, żeby słabsza ocena nie psuła mu średniej. Nie jest winą dziecka, że fikołki robi wolniej albo gorzej. Dlatego tak przygotowujemy to rozporządzenie, żeby doceniany był wysiłek, chęci, a nie sposób zrobienia tego fikołka. To mają być zajęcia, do których dzieci przystępują chętnie. To nie mają być zajęcia eliminujące fizycznie słabszych" - mówiła minister podczas briefingu EXPO Kraków.



Zgodnie z projektem ma zmienić się także sposób oceniania przy ustalaniu oceny z techniki, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i zajęć artystycznych. Jak zapisano "należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć". W przypadku ustalania oceny z WF ma być brana pod uwagę także systematyczność udziału w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach na rzecz sportu szkolnego i kultury fizycznej.

Informacja Ministerstwa Edukacji ucieszyła mnie z dwóch powodów. Po pierwsze, z punktu widzenia dzisiejszych uczniów. Po drugie, bo zapomniał wół jak cielęciem był, czyli zapomnieliśmy o naszych szkolnych wspomnieniach związanych z tą lekcją.

Czy my w ogóle pytamy dzieci o lekcje WF-u? Czy wypisujemy zwolnienia? Czy wiemy, jakiego rodzaju ćwiczenia wykonują? Czy zachęcamy je do aktywności fizycznej? Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz ówczesna pani minister Joanna Mucha w 2013 roku zapoczątkowali akcję „Stop zwolnieniom z WF”. Jak mówiła pani minister, nie zwalniajmy z WF tylko, dlatego że gorsza ocena popsułaby średnią ocen naszego dziecka o jeden punkt procentowy. Joanna Mucha omówiła przyczyny i skutki unikania przez dzieci i młodzież zajęć WF-u. Podkreślała, że w zdecydowanej większości przypadków dzieci nie muszą być zwalniane z zajęć, a zwolnienia są wręcz szkodliwe.




Obie pani minister, mówią przede wszystkim o ocenach, a ja przytoczę prawdziwą historię z życia pewnej uczennicy, których za pewne jest więcej.

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Który to miesiąc ciąży? Przelicznik tygodni ciąży na miesiące
0 0USG połówkowe jest najważniejszym badaniem w ciąży. Zobacz, czego możesz się dowiedzieć

PRZEDSZKOLAK

ROZWÓJ I WYCHOWANIE