A czy ty umiesz się dzielić? Oglądam trzeci raz i się wzruszam, tyle możemy nauczyć się od dzieci

Marta Lewandowska
Przed nami święta Bożego Narodzenia, na stole postawimy tradycyjnie pusty talerz dla strudzonego wędrowca. Ale czy jeśli zapuka do drzwi, będziemy umieli zaprosić go na wieczerzę? Jak wiele jeszcze musimy nauczyć się od dzieci, pokazuje ta niezwykła kampania, nie sposób się nie wzruszyć!
Dzieci nikogo nie zostawiają w potrzebie, może warto od nich się uczyć? Fot. Screen kampania Second Harvest Heartland

Eksperyment na dzieciach

Agencja Preston Spire na zlecenie amerykańskiego banku żywności Second Harvest Heartland przygotowała prosty eksperyment. Na pyszny obiad zaproszono 12 dzieci. Każde z nich otrzymało talerz, jednak tylko połowa pełny, pozostali - pusty. Takim "ugoszczeniem" zszokowani byli wszyscy, co wyraźnie widać na dziecięcych buziach.
Fot. Kampania Second Harvest Heartland
Dzieciom zajęło mniej niż dwie minuty, aby podjęły decyzję, że chcą się podzielić swoim posiłkiem z tym, kto dostał pusty talerz. Zapis eksperymentu stał się podstawą do kampanii społecznej, która ma na celu uświadomienie mieszkańcom USA problemu niedożywienia w stanie Minnesota. Uczmy się od dzieci.

W Polsce też głodują

Szacuje się, że w Polsce z powodu niedożywienia cierpi między 13 a 20 procent samych tylko dzieci. Do tego dochodzą jeszcze dorośli. Tuż przed świętami, kiedy kupujemy jedzenie, rozejrzyjmy się czy w sklepie nie ma wolontariuszy z polskich Banków Żywności. Za ich pośrednictwem możemy przekazać potrzebującym podstawowe produkty spożywcze, które stanowią dla nich realną pomoc.