Milion noworodków uratowanych przed cichym zabójcą. To wynik, który robi wrażenie

Redakcja MamaDu
Żyjąc w kraju, gdzie dostęp do medycyny i szczepień ochronnych jest łatwy, często nie zastanawiamy się nawet, jak wygląda rzeczywistość niektórych matek. Kobiety na całym świecie tracą swoje nowo narodzone dzieci, które umierają na choroby, które u nas właściwie nie występują. Dlatego tak ważne jest wsparcie, które daje im UNICEF.
unsplash.com

Szczepienia, które zmieniają świat

Dzięki wspólnej akcji UNICEF i Pampers, udało się całkowicie wyeliminować tężec noworodkowy w 26 krajach. Szacuje się, że dzięki temu uratowano przed śmiercią około miliona noworodków na całym świecie. A to wszystko dzięki wam. Bo przekazywanie szczepionek przeciw tej strasznej chorobie do najuboższych krajów było możliwe dzięki osobom, które kupowały pieluszki jednorazowe marki Pampers.

Każde oznaczone logiem UNICEF opakowanie to jedna szczepionka. Marka Pampers przekazywała jedną dawkę ratującego życie medykamentu, za każdym razem, kiedy klient kupował pieluchy biorące udział w akcji. Współpraca Pampers i UNICEF rozpoczęła się w 2006 roku i od początku przyświecał jej cel ochrony zarówno matek, jak i ich dzieci przed tężcem noworodkowym.


Dziś, ta współpraca jest najlepszym dowodem na to, że działając razem, można osiągnąć znaznie więcej.

Pomogliśmy, bo wierzymy w lepsze jutro

Prosty mechanizm, który opierał się na czytelnym komunikacie "1 paczka =1 szczepionka" zaangażował społeczeństwo do wspierania akcji, co miało bezpośredni wpływ jej sukces. Dzięki kampanii marka Pampers wygenerowała największe fundusze zebrane przez partnera korporacyjnego dla UNICEF.

- Nasza 15-letnia współpraca z Pampers przyczyniła się do uratowania prawie miliona noworodków przed cichym zabójcą – tężcem noworodkowym. Zakupiliśmy ponad 300 milionów szczepionek, które ochroniły 100 milionów kobiet i ich dzieci. Dzięki pomocy marki Pampers i innych partnerów, liczba zgonów noworodków spowodowanych tężcem zmniejszała się rocznie o ponad 60 proc. - przyznaje Carla Haddad Mardini, Dyrektor Działu Pozyskiwania Funduszy i Partnerstw Prywatnych UNICEF.