Przez zabawę po edukację. Komiks, który odpowie na pytania każdego dziecka

Agnieszka Miastowska
Fake newsy, sztuczna inteligencja, bezpieczeństwo w sieci i VR – nie wiesz, jak tłumaczyć dziecku współczesny świat? Pomogą Ci w tym czołowi eksperci – współtwórcy pierwszego w Polsce komiksu edukacyjnego dla dzieci i rodziców “Róża, a co chcesz wiedzieć?”
Przez zabawę po edukację. Komiks "Róża co chcesz wiedzieć" Materiały prasowe
W sprzedaży dostępna jest już 2. część książki, wraz z pakietem lekcji programowania Scratch, grą edukacyjną i rebusami.
Ola i Piotr Stanisławscy, Janina Bąk, Aleksandra Przegalińska, Piotr Konieczny, Kasia Gandor i Przemek Staroń to tylko wybrani współtwórcy komiksu, którzy wraz z tytułową - Różą i jej młodszą siostrą Maliną, zabiorą czytelników na wycieczkę w kosmos.

Zaproszą do zabawy z inteligentnym robotem, podpowiedzą, jak przyswajać szkolną wiedzę oraz wytłumaczą działanie płatności w internecie.

„Róża, a co chcesz wiedzieć? 2” - kolejna część popularnego komiksu edukacyjnego dla dzieci i ich rodziców właśnie trafiła do sprzedaży.


Zawiera aż 13 lekcji programowania w Scratch! Ponad 200 - stronicowa publikacja, e-book oraz dodatki w postaci edukacyjnej gry planszowej i zeszytu kreatywnego dostępne są na stronie: edukomiks.pl.

Pomysłodawcami i współtwórcami publikacji są Artur Kurasiński i znany rysownik Tomasz Minkiewicz. “Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, fake newsy czy zrównoważony rozwój – to tylko część pojęć i zjawisk, które chcemy przybliżyć dzieciom i ich rodzicom aby pomóc im lepiej rozumieć rzeczywistość wokół nas" – mówi Artur Kurasiński

“Celem publikacji jest także przekonanie dzieci i ich rodziców, że nowe technologie,
informatyka czy programowanie nie są zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. W Polsce nadal panuje ten mit...” – dodaje pomysłodawca komiksu
 
Impulsem do pracy nad komiksem była osobista historia autora. Pewnego dnia jego córka Róża, wróciła zapłakana ze szkoły, ponieważ nie mogła zapisać się na zajęcia z robotyki.

Kurs był zaadresowany “tylko dla chłopców”. Szkoła nie widziała w tym problemu, a ojcu
polecono zapisać córkę na inne zajęcia.

Tak powstał pomysł komiksu, który przekonuje, że programowanie i nowe technologie ciekawić mogą każdego – niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania. Komiks spodoba się nie tylko dzieciom, dorosłym również.

Partnerami publikacji są Mastercard, Mercedes, Facebook, Amazon STEM Kindloteka i Just Join IT.

Druga część “Róża, a co chcesz wiedzieć” pierwszy sprzedażowy sukces ma już za sobą. Na początku roku komiks został okrzyknięty “największą zbiórką crowdfundingową” na platformie Wspieram.to