Dzięki niemu poczujesz się jak supermenka. Nie zgadniesz, ile waży ten podwójny wózek

Monika Przybysz
Dwójka dzieci to nie tylko podwójna dawka radości, to nie tylko ilość rodzicielskich wyzwań do kwadratu. To również konieczność pomnożenia przez dwa wysiłku czysto… fizycznego. Najprostszy przykład: wózek dla rodzeństwa. Mieści dwójkę dzieci, więc musi być dwa razy cięższy od “jednoosobówki”, prawda? Na szczęście nie.
Fot. materiały prasowe
Oczywiście, składanie i pakowanie ciężkiej konstrukcji do samochodowego bagażnika można w teorii potraktować jako dodatkowy trening. Warto jednak wiedzieć, że jeśli niekoniecznie mamy predyspozycje do szukania plusów w każdej, nawet mocno niewygodnej sytuacji — nie musimy.

W poszukiwaniu lekkiego i zwrotnego wózka podwójnego warto zajrzeć na stronę marki X-lander i sprawdzić nowości w ich ofercie. Jedną z nich jest model X-Double, zaprojektowany właśnie z myślą o rodzicach, którzy cenią sobie wygodę i mobilność.

X-Double powstał z myślą o dzieciach, które dzieli niewielka, ale jednak istotna, różnica wieku. W związku z tym, jego projektanci musieli znaleźć sprytne rozwiązania kilku ważnych konstrukcyjnych problemów. Jak sobie poradzili z tym zdaniem? Proszę bardzo, możecie ich sprawdzić!
Fot. materiały prasowe
Dzieci lubią manifestować cały wachlarz swoich możliwości — jednocześnie. Kiedy jedno śpi, drugie postanawia pokazać, że umie pięknie siedzieć. Czy projektanci X-Double wzięli to pod uwagę?

Zdecydowanie. Najnowszy, podwójny model marki X-lander posiada dwa, niezależne siedziska — każde wyposażone w swoją własną budkę, barierki i podnóżki. Podczas gdy jedno ustawione jest w pozycji do siedzenia, drugie można więc spokojnie obniżyć do pozycji leżącej.

Co ważne: w wózku X-Double mogą jednocześnie podróżować zarówno noworodki, jak i starszaki. Model ten jest kompatybilny z gondolą X-Nest, w której można spokojnie przewozić śpiącego maluszka.
Fot. materiały prasowe
Skoro o pasach mowa: ich zapinanie to dość stresujący moment. Podczas gdy zajmujemy się jednym z dzieci, drugie, na moment, pozostaje bez ochrony…

Projektanci modelu X-Double starali się jak najbardziej zminimalizować to ryzyko. W tym celu każde z siedzisk zostało wyposażone w barierkę, która skutecznie ogranicza wydostawanie się z siedziska. Z perspektywy rodzica barierki są łatwe w obsłudze, ale dzieci będą miały spory problem z ich sforsowaniem — kilka sekund, potrzebne na zapięcie pasów to z pewnością za mało, żeby “złamać” takie zabezpieczenie.
Fot. materiały prasowe
Jeśli chodzi natomiast o samą konstrukcję pasów, również ona została dobrze przemyślana. X-Double wyposażono w specjalną ergonimiczną i szybko zapinającą się klamrę spinającą, której obsługa — znów — dla rodziców będzie bezproblemowa, a dzieciom zagwarantuje maksimum bezpieczeństwa.

Warto dodać, że właśnie dzięki specjalnym pasom, jak również siedzisku rozkładanym do leżenia, X-Double może być użytkowany przez noworodki.

Skoro bezpieczeństwo i wygodę dzieci mamy “odhaczone”, porozmawiajmy o komforcie rodziców. Ile waży X-Double?

To pytanie, na które projektanci tego modelu odpowiadają zapewne z wielkim uśmiechem i zasłużoną satysfakcją. X-Double waży bowiem dokładnie 11,5 kg. Nieco więcej niż zgrzewka wody i nierzadko więcej niż przeciętny wózek z jednym siedziskiem.

Mało tego: rama modelu X-Double posiada specjalną, samoistną blokadę, co w połączeniu z niewielką wagą sprawia, że można go złożyć praktycznie jedną ręką.
Fot. materiały prasowe
A jeśli chodzi o wymiary? Windy w blokach bywają wąskie…

Podobnie jak przejścia pomiędzy bramkami w sklepach czy drzwi autobusów — wiemy. Projektanci X-Double też to wiedzą, dlatego przód ich wózka ma zaledwie 73,5 cm.

Po złożeniu konstrukcja również zachowuje kompaktowe wymiary (długość: 61 cm, szerokość: 73 cm, wysokość: 30 cm), a gondole X-Nest składają się na płasko. Dzięki temu cały komplet spokojnie zmieści się w bagażniku każdego niemal miejskiego samochodu.

Waga konstrukcji to jedno, ale wózek, w którym podróżuje dwójka dzieci, tak czy inaczej, stanie się ciężki, a przez to mało zwrotny. Czy X-Double posiada jakieś ”wspomaganie”?

X-Double ma świetnie wyważony środek ciężkości, co przy wsparciu skrętnych przednich kół powoduje, że prowadzi się go niesamowicie lekko i wygodnie — nawet przy podwójnym obciążeniu. Trudno w to uwierzyć? Takie wątpliwości możecie rozwiać tylko w jeden sposób: podczas “jazdy testowej”. Adresy dystrybutorów wózków X-lander znajdziecie na tej stronie [link].
Fot. materiały prasowe

Artykuł powstał we współpracy z marką X-lander.