Film z "eksperymentu sukienki" w nocnym klubie obnażył smutną prawdę. Już nikt nie powie, że to fanaberie kobiet

Katarzyna Chudzik
Impreza w tłocznym miejscu nieodłącznie związana jest z niepożądanymi spojrzeniami i dotykiem obcych mężczyzn. Ci, którzy bagatelizują problem, koniecznie powinni zobaczyć ten film.
Taki eksperyment powinien zostać przeprowadzony również w Polsce YouTube.com
W Brazylii – kraju, w którym 86 proc. kobiet przyznaje, że doświadczyło molestowania seksualnego – agencja reklamowa Ogilvy wraz z firmą Schweppes przetestowała sukienkę, w której zastosowano elektroniczne receptory. Zatrudniono 3 kobiety, które przez 3 godziny i 47 minut spędzały czas w nocnym klubie. Receptory znajdujące się w sukience zarejestrowały, że kobiety zostały dotknięte bez swojej zgody aż 157 razy.
Receptory mierzyły poziom fizycznego nacisku wywieranego przez mężczyzn, co odpiera insynuacje, jakoby dotknięcia były przypadkowe.


Projekt "Dress for respect" został opracowany po to, żeby udowodnić, że problem, którego wiele osób nie traktuje poważnie, jest realny. I choć rzecz miała miejsce w Brazylii, to w innych krajach prawdopodobnie efekty byłyby podobne.

Niedawne badania wykazały, że aż 81 proc. amerykańskich kobiet doświadczyło jakiejś formy molestowania seksualnego w swoim życiu. Dlatego mamy nadzieję, że projekt przyczyni się do zmian, które powoli już zachodzą.