Te gry w Biedronce rozejdą się jak świeże bułeczki. Inne firmy powinny wziąć z niej przykład

Redakcja MamaDu
Trzy gry dla najmłodszych, stworzone przez firmę Trefl, pojawią się w sklepach sieci Biedronka już 25 maja. Każda z gier nie tylko bawi, ale też uczy – zasad zdrowego stylu życia, prawidłowego odżywiania i dbania o aktywność fizyczną. Co najważniejsze, część dochodu ze sprzedaży gier trafi na konto Fundacji DKMS Polska i zostanie przeznaczona na rejestrację nowych potencjalnych dawców szpiku kostnego.
Gry będą dostępne od 25 maja Fot. Dariusz Borowicz / Agencja Gazeta
Gry "Wyścig po zdrowie", "Na zdrowie" i"Zębolandia & Smacznego", sygnowane logotypami Biedronki i Fundacji DKMS, poprzez zabawę edukują dzieci, jak należy właściwie się odżywiać oraz jak ważna jest aktywność fizyczna. Znajdują się w nich także informacje o działalności Fundacji oraz porady, jak łatwo zostać potencjalnym dawcą szpiku.

Gry są przeznaczone dla dzieci w wieku powyżej 3 lat. Będą dostępne w Biedronce od 25 maja do 7 czerwca lub do wyczerpania zapasów, w cenie 16,99 zł/szt.

– Biedronka, jako firma odpowiedzialna społecznie, już od kilku lat wspiera Fundację DKMS, propagując wśród klientów i swoich pracowników ideę dawstwa szpiku. Podczas akcji przeprowadzonych w sklepach i centrach dystrybucyjnych Biedronki zarejestrowało się łącznie 587 osób, z których już 6 osób zostało dawcami rzeczywistymi i uratowało życie. Zachęcamy do zaangażowania się w aktualną akcję, a tym samym wsparcia działań Fundacji DKMS. Proponowane przez nas w tym roku gry edukacyjne dla dzieci mogą być doskonałym prezentem np. z okazji Dnia Dziecka i świetnym pomysłem na rodzinne spędzenie czasu – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.


Wspiera dawstwo szpiku
Biedronka współpracuje z Fundacją DKMS od 2009 roku. Wspólnie organizują m.in. Dni Dawcy w oddziałach firmy czy akcje rejestracji potencjalnych dawców przez internet wśród pracowników Biedronki i jej klientów. Od 2014 r. Jeronimo Martins Polska przekazało na rzecz Fundacji DKMS 300 tys. zł. Dzięki wsparciu finansowemu pokryto koszty rejestracji i badania 1111 nowych potencjalnych dawców szpiku i komórek macierzystych.
W sklepach sieci dostępne były już wcześniej produkty promujące działania Fundacji DKMS i dawstwo szpiku. W 2015 roku do sprzedaży trafiły koce i poduszki duetu projektantów Paprocki&Brzozowski, a rok wcześniej specjalnie zaprojektowane przez nich koce walentynkowe. Każdy z produktów był opatrzony banderolą zawierającą informację o bazie dawców Fundacji DKMS Polska.

Fundacja DKMS zajmuje się rejestracją potencjalnych dawców szpiku. Aby się zarejestrować, wystarczy wypełnić na stronie www.dkms.pl specjalny formularz i czekać na przesyłkę z pałeczkami do pobrania próbki. Rejestracja jest całkowicie bezbolesna i bezpłatna. Więcej informacji na temat tego, jak zostać potencjalnym dawcą, znajdziecie na stronie Fundacji.