"Należy ci się mniej, bo jesteś dziewczynką". Kampania z okazji Dnia Kobiet otwiera oczy

Redakcja MamaDu
W wielu branżach kobiety zarabiają mniej niż ich koledzy na tych samych stanowiskach i z tym samym wykształceniem. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet norweski związek zawodowy pracowników sektora finansowego Finansforbundet przygotował kampanię z udziałem dzieci, która obrazuje, na czym polegają różnice w płacach wyłącznie ze względu na płeć.
Kobiety zarabiają mniej – norweska kampania z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. screen Facebook/Finansforbundet
Anne Greva, kierownik ds. komunikacji w Finansforbundet przyznała, że nierówności w wynagrodzeniach między pracownicami i pracownikami sektora finansów są bardzo widoczne.

– Musimy zająć jednoznaczne stanowisko, bo nie możemy pozwolić, żeby wśród pracowników występowały nierówności – poinformowała Greva w wrozmowie z norweskim magazynem branżowym.
Kampania Finansforbundet w przystępny sposób pokazuje, na czym polegają różnice w wynagrodzeniach w zależności od płci. Dziewczynki i chłopcy zostali dobrani w pary. Poproszono ich, by pozbierali porozrzucane piłki i umieścili je w dwóch pojemnikach. Twórcy kampanii wykorzystali podział na różowe i niebieskie (w domyśle dziewczęce i chłopięce) – do jednego pojemnika miały trafiać różowe piłeczki, do drugiego niebieskie. Gdy dzieci wykonały zadanie, dostały nagrodę – słodycze. Porcja, którą dostały dziewczynki, była mniejsza od porcji chłopców. Na pytanie jednej z uczestniczek eksperymentu, dlaczego dostała mniej słodyczy niż jej kolega, odpowiedziano, że to dlatego, że "jest dziewczyną".


Przy pomocy słodyczy twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na problem różnic w wynagrodzeniach między kobietami a mężczyznami, mimo takiego samego wkładu pracy i wykonywania tych samych obowiązków. Do tej pory film wyświetlono prawie 2 miliony razy.
Źródło: Adweek