
Microsoft ogłosił kontynuację programu "Elevate" w Polsce, tym razem we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej, by rozwijać kompetencje AI u ponad 700 tys. nauczycieli i młodzieży. Program ma przygotować młodych ludzi do rynku pracy, który zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Microsoft ogłosił, że rozszerza globalny program "Microsoft Elevate" o działania w Polsce, skupiając się na masowym rozwijaniu umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją. Jak wyjaśnił Łukasz Foks, dyrektor zespołu Microsoft Elevate Skills w Polsce, firma realizuje swoje obietnice sprzed roku, a tempo projektów będzie jeszcze rosło.
Microsoft stawia na polskie AI
– Traktujemy to jako początek dłuższej drogi. Nasza misja trwa i konsekwentnie ją kontynuujemy, bo przed nami kolejne wyzwania i dotarcie do grup docelowych o fundamentalnym znaczeniu dla przyszłości kraju. W tym roku naszym celem jest wsparcie setek tysięcy osób w drodze od podstawowej wiedzy o sztucznej inteligencji do zdobycia cenionych na rynku pracy poświadczeń – powiedział.
Foks zwrócił również uwagę na to, że program w Polsce ma unikatowy, lokalny charakter i jest jednym z zaledwie dwudziestu takich projektów na świecie. Jak dodał, "działamy lokalnie i krok po kroku, tak aby każdy, niezależnie od wieku, zawodu czy miejsca zamieszkania, mógł świadomie korzystać z możliwości sztucznej inteligencji".
MEN wchodzi do gry
Kluczowym elementem całej inicjatywy jest porozumienie Microsoftu z Ministerstwem Edukacji Narodowej. Jego celem jest wsparcie ponad 700 tys. polskich nauczycieli i przygotowanie uczniów do przyszłego rynku pracy.
W ramach współpracy powstał program "Nauka z AI. Ucz, twórz i chroń – z AI w bezpiecznej szkole przyszłości", na który składają się trzy kursy:
- "Edukacja matematyczna w oparciu o wybrane narzędzia sztucznej inteligencji",
- "Metodyczne wykorzystanie wybranych narzędzi sztucznej inteligencji",
- "Cyberbezpieczne środowisko w szkole".
Materiały zostały stworzone wspólnie z polskimi nauczycielami, a szkolenia umieszczono na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.
Tomasz Kulasa z MEN podkreślił, że cyfrowa zmiana w szkołach wymaga współpracy wielu środowisk. Jak zaznaczył, w Polsce działa ponad 700 tysięcy edukatorów i "tak liczna, zróżnicowana grupa wymaga precyzyjnie dobranego wsparcia".
Ministerstwo zapowiada, że do 2026 roku chce przeszkolić 100 tys. nauczycieli z kompetencji cyfrowych, w tym z obsługi i rozumienia AI. Chodzi o to, by szkoły mogły bardziej elastycznie dostosować programy do potrzeb współczesnych uczniów i wyzwań rynku pracy.
Nie chodzi tylko o narzędzia, ale o zmianę podejścia do edukacji i budowanie nowych kompetencji na każdym etapie kształcenia.
Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl
