Nie każdy jest mistrzem matematyki i nie wszystkim za pierwszym razem wychodzą prawidłowe odpowiedzi w różnych matematycznych zagadkach. Zwykle do ich rozwiązania potrzebna jest podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu, której uczymy się w szkole podstawowej, np. znajomość kolejności wykonywania działań w równaniu.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Zagadki matematyczne, które z pozoru wydają się prostymi działaniami to coś, czemu warto co jakiś czas poświęcić czas. Wykonując proste obliczenia, ćwiczymy umysł, poprawiamy koncentrację i jesteśmy na bieżąco z matematyczną wiedzą, dzięki czemu będziemy w stanie pomóc dziecku podczas odrabiania pracy domowej ;-)
Ile to jest 6÷3(4-2)? Rozwiązanie zagadki
Zagadka, którą dziś się dzielimy z czytelnikami, na pozór wydaje się banalna. To proste równianie z odejmowaniem, możeniem i dzieleniem, w którym kluczem do dobrej odpowiedzi jest znajomość kolejności wykonywania działań. Równanie pojawiło się na YouTube Engineering Math Shorts, który publikuje krótkie filmy z różnymi ciekawostkami matematycznymi m.in. sposobami wykonywania działań w równaniach. W równaniu 6÷3(4-2) pokazano dwie opcje rozwiązywania działania z zapytaniem do odbiorców, która z nich jest prawidłowa.
Opcja 1
Polega na rozpisaniu działania krok po kroku z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań:
6÷3(4-2)=?
6÷3(2)=?
2(2)=4
Opcja 2
Polega na liniowym wykonywaniu działań, które po kolei są zapisane w równaniu, czyli:
6÷3(4-2)=?
6÷3(2)=?
6:6=1
Druga wersja rozpisanego równania jest nieprawidłowa i przynosi błędny wynik. To dlatego, że kolejność wykonywania działań matematycznych jest taka:
Działania w nawiasach.
Potęgowanie.
Mnożenie i dzielenie wykonywanie linearnie, bo mają taką samą wagę.
Dodawanie i odejmowanie, wykonywane linearnie.
Prawidłowy wynik powyższego równania to 4, który uzyskamy, wykonując obliczenia za pomocą opcji 1. Poniżej film z porównaniem metod i wskazaniem, która opcja wykonywania działań jest zgodna z zasadami matematyki.