Proste działanie i to na małych cyfrach? Banał! Nic bardziej mylnego, niby każdy powinien bez problemu podać prawidłowy wynik, a jednak może ono stanowić niemałe wyzwanie. W pośpiechu nietrudno o błąd.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Choć to z pozoru bardzo proste działanie, to mimo to może ono stanowić niemałe wyzwanie zarówno dla uczniów, jak i dla dorosłych. A ty jak szybko podasz prawidłową odpowiedź?
(3+3)×3−3+3÷3=?
Niby same trójki, a więc ani dodawanie, ani mnożenie nie powinno stanowić problemu. A jednak niektórzy wątpią, czy prawidłowo wykonali obliczenia. Wytęż nieco szare komórki i podejmij to wyzwanie. A potem przekonaj się, czy poprawną odpowiedzią jest 16, a może jednak będzie to 6?
Zadanie z trójkami
Aby uzyskać dobry wynik, należy najpierw zastanowić się, jaka będzie w tym przypadku prawidłowa kolejność wykonywania działań. Pamiętasz, jakie są zasady? Każdy z nas uczył się tego w szkole podstawowej.
Pierwsze działania z tego zakresu pojawiają się w podręczniku do klasy 3. W kolejnych latach uczniowie regularnie korzystają z tych zasad. Jeśli nie masz na co dzień do czynienia z matematyką, pewnie będzie to dla ciebie nieco trudniejsze zadanie.
Spróbuj sobie sam przypomnieć, a jeśli ci się to nie uda, poniżej znajdziesz podpowiedź.
Kolejność wykonywania działań
Kolejność wykonywania działań to podstawa matematyki, dzięki której jesteśmy w stanie prawidłowo przeprowadzać obliczenia i rozwiązywać zadania. Oto najważniejsze zasady:
Najpierw wykonaj działania w nawiasach.
Następnie wykonaj potęgowanie.
Następnie wykonaj mnożenie i dzielenie (od lewej do prawej).
Na koniec wykonaj dodawanie i odejmowanie (od lewej do prawej).
Kierując się powyższymi zasadami, wykonaj obliczenia i powiedz, czy poprawną odpowiedzią będzie 16 czy 6?