Nie jest tajemnicą, że wielu uczniów nie pała miłością do matematyki. Prace domowe, ciągłe zadania i klasówki sprawiają, że niektórzy nie mogą już nawet patrzeć na działania. A to olbrzymi błąd! Nawet jeśli dawno zakończyłeś szkołę, warto zadania matematyczne wykonywać. I to każdego dnia. Spokojnie, już nikt nie będzie ci za to stawiał ocen. Zrób to tylko dla siebie!
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Myślę, że matematyka byłaby znacznie bardziej lubiana, gdyby uczniowie rozumieli, po co w ogóle mają się jej uczyć. Nastolatki często nie widzą sensu wykonywania tych wszystkich skomplikowanych obliczeń. Chyba szczególnie mają tak humaniści, bo czy poza dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem matematyka jest nam potrzebna do szczęścia?
Warto ćwiczyć
Takie myślenie to błąd. Rozwiązywanie łamigłówek czy działań matematycznych to świetny trening logicznego myślenia, analizowania danych czy wyciągania wniosków. Wszelkie wyzwania, zwłaszcza te rozwiązywane pod presją czasu, pozwalają utrzymać zdolności mózgu na wysokim poziomie, a wykonywane regularnie – cieszyć się nimi długie przez lata. Naprawdę warto podjąć ten wysiłek.
Szachy, sudoku czy logiczne gierki na telefonie to tylko kilka opcji. Świetnym treningiem będą także działania matematyczne, nawet te proste, z poziomu szkoły podstawowej. Wymagają one nie tylko wykonania obliczeń, ale i przypomnienia sobie pewnych zasad matematycznych. A ty poradzisz sobie z zadaniami, które na co dzień rozwiązują 5-klasiści?
Kolejność wykonywania działań
Poniższe działanie to klasyczny przykład zadania na kolejność wykonywania działań. Wiesz już, jaka jest prawidłowa odpowiedź?
35−5×5÷(2+15÷5)=?Rozwiązanie:
Przypomnijmy, że obliczenia wykonujemy w poniższej kolejności: nawiasy, potęgi, mnożenie i dzielenie (od lewej do prawej), dodawanie i odejmowanie (od lewej do prawej).