Takie zadania rozwiązują dzieci w starszych klasach szkoły podstawowej, ale nic nie szkodzi na przeszkodzie, by zmierzyli się z nim również dorośli. Wyzwania matematyczne to świetny trening dla naszego mózgu. Regularne rozwiązywanie takich działań bardzo korzystnie wpływa np. na umiejętność logicznego myślenia. Podejmiesz wyzwanie?
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
W czasach, gdy sama uczęszczałam do podstawówki, testy wyboru pojawiały się jedynie na konkursach matematycznych. Wszystkie klasówki (i matura) były opisowe, pierwsze testy pojawiły się w szkole średniej, ale i one miały zazwyczaj charakter półotwarty.
Wprowadzenie matur w formie testów zmieniło także podejście nauczycieli do szykowania sprawdzianów. Dziś znacznie częściej dzieciaki w ramach klasówek mają trzy lub cztery odpowiedzi do wyboru. Łatwizna? Jeśli nie znają prawidłowej odpowiedzi, przecież zawsze mogą próbować strzelać na chybił trafił.
Test to ułatwienie?
Wiele osób uważa, że taka forma to spore ułatwienie dla uczniów. Rozwiązanie, które rozleniwia dzieci? Prawda jest jednak inna. Bez względu czy to test z lektury, czy zadanie matematyczne, podchwytliwie dobrane odpowiedzi mogą nieźle zmylić. A nie ma nic gorszego niż wątpliwości podczas testu.
Oto działanie, które pomoże ci sprawdzić, w jakiej kondycji są twoje szare komórki i czy ty przypadkiem nie zasugerujesz się złą odpowiedzią. Gotowy na wyzwanie?
(5−3)×4+2÷2=?
Czy jesteś w stanie szybko obliczyć prawidłowy wynik i wskazać, czy prawidłowa odpowiedź to a, b czy może c? Nie daj się oszukać!
Rozwiązanie działania
Jak się nie zasugerować złą odpowiedzią? Otóż najlepiej wykonać obliczenia, nie patrząc wcześniej na to, jakie opcje masz do wyboru.
Ale jak rozwiązać to zadanie? Trzeba przede wszystkim sobie szybko przypomnieć, w jakiej kolejności należy wykonać poszczególne działania. To wiedza ze szkoły podstawowej, której w życiu dorosłym raczej rzadko używamy, więc może ulecieć.
Podążając za kolejnością wykonywanych działań w tym przypadku, należy:
1. Wykonać odejmowanie w nawiasie:
5−3=2
2. Następnie mnożenie:
2×4=8
3. Dzielenie:
2÷2=1
4. A na końcu dodawanie:
8+1=9
Ostateczny wynik to 9, czyli odpowiedź b.
Udało ci się szybko obliczyć i wskazać prawidłową odpowiedź?