To zadanie z poziomu szkoły podstawowej i najpewniej większość piątoklasistów obliczy je szybko w pamięci. Dorośli jednak mogą mieć z nim nie lada problem. Jeśli wiedza z lekcji matematyki lekko wyparowała z twojej głowy, może się okazać, że nie będziesz wiedział, od czego zacząć. Podejmiesz wyzwanie?
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Kalkulatory, komputery i pełna automatyzacja potrafią nieźle rozleniwić głowę. Dlatego warto od czasu do czasu wykonać podchwytliwe zadanie matematyczne, nawet dla samej gimnastyki mózgu. Przy okazji możesz również zabłysnąć w internecie.
Banalne zadanie
Na pierwszy rzut oka działanie 8÷2×(2+2) wydaje się proste. Błyskawicznie można w pamięci obliczyć prawidłowy wynik. Tylko że jeśli się dłużej nad tym zastanowisz, mogą pojawić się wątpliwości. Niepokój może podsycić fakt, że równanie to wywołało w sieci niemałą wojnę. Internauci upierają się przy swoich odpowiedziach, ale prawidłowy wynik to 1 czy 16?
Nie każdy z czasów szkolnych pamięta, jaka jest prawidłowa kolejność wykonywania działań... W sumie kto z tego korzysta na co dzień? Jednak bez tej wiedzy ani rusz!
Jaka jest kolejność wykonywania działań?
Przypomnijmy: najpierw wykonujemy działania w nawiasach, potem mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie. Jeśli w równaniu dzielenie i mnożenie występuje obok siebie, to wykonujemy je w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej.
Oznacza to, że w tym przypadku powinniśmy najpierw zsumować liczby w nawiasie, a następnie wykonać działania po kolei, zaczynając od lewej strony, czyli:
8÷2(2+2)=?
(8÷2)x4=?
4x4=16
Prawidłowa odpowiedź to 16. Udało ci się prawidłowo obliczyć?