Chyba nie ma bardziej wszechstronnej zabawki niż klocki LEGO®. Dlaczego zabawa nimi od pokoleń nie nudzi się dzieciom? Jak wybrać najlepsze zestawy dla twojego dziecka? I jak się nimi bawić, by w pełni wykorzystać ich wpływ na rozwój dzieci właściwie na każdym etapie rozwoju? O to zapytaliśmy psycholog Dorotę Maciejec.
Wielu z nas łączy zabawę klockami LEGO z układaniem ich zgodnie z instrukcją. Psycholog podkreśla, że taka zabawa ma szereg zalet, warto jednak nie zapominać o zabawie intuicyjnej, dzięki której możemy m.in. zaobserwować jak dziecko przenosi na zabawę swoje emocje, często problemy i sytuacje, których doświadczyło w świecie rzeczywistym.
Czy więc budować według instrukcji razem z dzieckiem, czy pozwolić, by budowało samodzielnie? Co zrobić, gdy maluch denerwuje się, gdy mu nie wychodzi i odrzuca zabawę? Jak zareagować, by zrozumiał, że nie należy się poddawać, kiedy napotyka się na trudność, a z drugiej strony nie przeszkadzać w wyrażaniu emocji, nawet tych negatywnych i niechcianych? Dorota Maciejec dzieli się z nami odpowiedziami na te pytania i rozwiewa wątpliwości rodziców.
Psycholog opowiada m.in. o licznych o korzyściach płynących z zabawy klockami LEGO DUPLO®, wśród nich wymienia wpływ na rozwój motoryki małej i wielkiej, koordynacji ręka-oko, sfery emocjonalnej, a także umiejętności poznawczo-kognitywnych. Szczególnie poleca zestawy ze zwierzątkami, tj. LEGO DUPLO "Mój pierwszy szczeniak i kotek" z odgłosami czy zestawy z serii "Zwierzęta świata", dzięki którym najmłodsi mogą poznawać otaczający ich świat niemal wszystkimi zmysłami, rozwijać w sobie empatię do świata roślin i zwierząt, a także uczyć odpowiedzialności i opieki nad czworonożnymi przyjaciółmi.
Taka zabawa może być nie tylko dobrą zabawą, ale ważną lekcją o ekologii, radzeniu sobie z różnymi emocjami, a także sposobem na oswajanie z trudnymi tematami.
Sprawdź, jak w pełni wykorzystać możliwości LEGO DUPLO, jakie scenariusze wcielić do zabawy, by umożliwić dziecku wielowymiarowy rozwój.