mamDu_avatar

Rodzinny SUV, którego zakupu nie będziesz żałować. Przedstawiamy propozycje

Materiał promocyjny firmy Volvo

27 kwietnia 2022, 15:16 · 4 minuty czytania
Zgodnie z najnowszymi statystykami ACEA SUV-y cieszą się wciąż bardzo dużą popularnością na rynku europejskim. Kolejnym coraz silniejszym trendem jest kierowanie się klientów ku samochodom niskoemisyjnym: hybrydom plug-in, czy samochodom elektrycznym. Istnieje jednak marka, która cieszy się od lat bardzo wysoką popularnością swoich SUV-ów i jednocześnie oferuje napędy niskoemisyjne w każdym dostępnym w gamie modelu już dziś – to Volvo. Spójrzmy zatem dokładniej na SUV-y szwedzkiej marki.


Rodzinny SUV, którego zakupu nie będziesz żałować. Przedstawiamy propozycje

Materiał promocyjny firmy Volvo
27 kwietnia 2022, 15:16 • 1 minuta czytania
Zgodnie z najnowszymi statystykami ACEA SUV-y cieszą się wciąż bardzo dużą popularnością na rynku europejskim. Kolejnym coraz silniejszym trendem jest kierowanie się klientów ku samochodom niskoemisyjnym: hybrydom plug-in, czy samochodom elektrycznym. Istnieje jednak marka, która cieszy się od lat bardzo wysoką popularnością swoich SUV-ów i jednocześnie oferuje napędy niskoemisyjne w każdym dostępnym w gamie modelu już dziś – to Volvo. Spójrzmy zatem dokładniej na SUV-y szwedzkiej marki.
mat. prasowy
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Volvo XC40 – wszechstronny, kompaktowy, nie tylko do miasta

Model XC40 to najmniejszy kompaktowy SUV marki Volvo. Auto oferowane jest obecnie wyłącznie z napędami o obniżonej, czy wręcz zerowej emisji.


Model ten można wybrać w wersjach z silnikami benzynowymi łączonymi z instalacją miękkohybrydową (wersje XC40 B4, XC40 B4 AWD, XC40 B5 AWD), odmianie z małolitrażowym, oszczędnym i niskoemisyjnym silnikiem benzynowym (XC40 T3). Zakres mocy wariantów benzynowego i miękkohybrydowych wynosi od 163 KM w wersji T3, po 264 KM w wersji B5 AWD.

Oprócz tego w gamie znajdziemy również napędy hybrydowe plug-in (XC40 T4 plug-in hybrid, XC40 T5 plug-in hybrid), które dzięki obecności silnika elektrycznego oraz pojemnego akumulatora trakcyjnego są zdolne do całkowicie bezemisyjnej jazdy na krótszych dystansach (do 45 km).

Wreszcie zwieńczeniem gamy silnikowej modelu XC40 są w pełni elektryczne odmiany tego samochodu – XC40 Single motor oraz XC40 Twin motor. Jak można się domyślić, obie odmiany w pełni elektryczne różnią się liczbą silników elektrycznych, a tym samym mocą i osiągami. W przypadku wersji Single motor auto wyposażone jest w jeden silnik elektryczny synchroniczny z magnesami trwałymi napędzający przednią oś. Moc tej wersji to 231 KM, co pozwala autu przyśpieszyć do 100 km/h w 7,4 sekundy. Zasięg tego wariantu dzięki zastosowaniu pojemnego akumulatora trakcyjnego (67 kWh pojemności użytkowej) wynosi 420 km. Druga, mocniejsza wersja elektrycznego Volvo XC40 to propozycja dla kierowców, którzy chcą poczuć nieco adrenaliny, gdyż pod względem osiągów odmiana Twin motor to wręcz elektryczny sleeper. Dwa silniki elektryczne w XC40 Twin motor dostarczają na obie osie pojazdu aż 408 KM i 660 Nm momentu obrotowego dostępnego praktycznie od startu – co jest cechą napędów elektrycznych i ich przewagą nad silnikami spalinowymi. W efekcie auto osiąga 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy – wynik imponujący jak na kompaktowego, komfortowo wyposażonego SUV-a klasy premium.

Jak widać wybór wersji napędowej jest tu bardzo szeroki i każdy może dobrać auto optymalnie pod własne potrzeby. Bez względu na wariant napędu Volvo XC40 pozostaje jednym z najpopularniejszych SUV-ów kompaktowych klasy premium w Polsce (dane za IBRM Samar), oferując właścicielowi wysoki komfort podróży, szykowne i jednocześnie ekologiczne materiały i ciekawej fakturze i wysokiej trwałości oraz funkcjonalność, której klienci wybierający SUV-a oczekują. Przeczytaj więcej o modelu XC40 na stronie: https://www.volvocars.com/pl/v/cars/xc40-hybrid

Volvo XC60 – najpopularniejszy SUV klasy premium

Statystyki nie kłamią. Volvo XC60 – średniej wielkości SUV premium szwedzkiej marki bryluje w rankingach w swojej klasie. Od ponad dekady auto jest w Polsce najpopularniejszym SUV-em klasy premium. Nic nie wskazuje na to, by ta pozycja miała ulec zmianie. Volvo kompensuje napór konkurencji oferując wygodne, funkcjonalne, komfortowo wykończone wnętrze w samochodzie szczycącym się ponadprzeciętnym poziomem bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Jeżeli chodzi o wersje napędów, to na w pełni elektryczną wersję modelu XC60 wciąż jeszcze czekamy, ale to wcale nie znaczy, że klienci, którym na sercu jest los naszej planety nie mogą wybrać niskoemisyjnych napędów czy odmian zdolnych do zeroemisyjnej jazdy na krótszych dystansach.

W aktualnej ofercie silnikowej modelu Volvo XC60 znajdziemy odmiany z silnikami benzynowymi (wersje XC60 B4 Benzyna, XC60 B5 Benzyna) jak i wysokoprężnymi (XC60 B4 AWD Diesel oraz XC60 B5 AWD Diesel), ale należy zaznaczyć, że każdy z tych wariantów jest uzupełniony o oszczędzającą paliwo i zmniejszającą poziom emisji instalację miękkohybrydową.

Oprócz tego osoby, które mają gdzie ładować swoje auto i zależy im na zeroemisyjnej jeździe po mieście mogą wybrać Volvo XC60 Recharge, czyli SUV-a z napędem typu hybryda plug-in. W tym przypadku do wyboru mamy dwa warianty: XC60 T6 AWD plug-in hybrid o mocy 350 KM oraz XC60 T8 AWD plug-in hybrud (moc aż 455 KM). Obie wersje hybrydowe plug-in w 2021 roku przeszły istotną modernizację zwiększającą moc silnika elektrycznego z 87 KM do 145 KM oraz pojemność akumulatora trakcyjnego z 11,6 kWh do 18,8 kWh. To kluczowa zmiana jeżeli chodzi o efektywność napędu i komfort codziennej jazdy. Zwiększenie pojemności akumulatora pozwoliło zapewnić zasięg w zupełności wystarczający na codzienne sprawunki (71 km na samym prądzie), co jednocześnie wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji auta (jazda na prądzie jest obecnie najtańszym sposobem podróżowania przy założeniu, że ładujemy auto najtańszym, domowym prądem). Z drugiej strony obie hybrydy plug-in to bardzo mocne auta, a topowa odmiana T8 z 455-konnym napędem hybrydowym. Trudno o bardziej uniwersalny pojazd: komfortowy, funkcjonalny i wszechstronny SUV, o ponadprzeciętnym poziomie bezpieczeństwa i jednocześnie zapewniający aż nadto wystarczającą dynamikę, a wszystko to przy utrzymaniu w ryzach kosztów zużycia paliwa dzięki zwiększeniu dystansu jazdy bezemisyjnej. Przeczytaj więcej na temat Volvo XC60.

Volvo XC90 – topowy SUV dla szukających luksusu

Nasza ostatnia propozycja, to SUV dla klientów, którzy poszukują produktu klasy premium wyróżniającego się gabarytami, stylem, elegancją i komfortem podróży. Volvo XC90 to SUV klasy Premium przez duże „P”. To również propozycja dla dużych rodzin, a to przez fakt, że XC90 jest autem dostępnym w wersjach 5-miejscowej, 6-miejscowej i 7-miejscowej. Jednocześnie połączenie ponadprzeciętnego komfortu i wygody, a także szerokiej palety odmian napędowych nie oznacza jakichkolwiek kompromisów w kwestii energooszczędności i niskiego zużycia paliwa. Również w tym modelu, podobnie jak w mniejszym Volvo XC60, nie znajdziemy już odmiany wyłącznie spalinowej. Są miękkie hybrydy łączone z dieslem (XC90 B5 AWD diesel o mocy 235+14 KM) oraz silnikiem benzynowym (XC90 B5 AWD benzyna – moc 150 + 14 KM). Jeszcze większą elastyczność układu napędowego zyskają jednak osoby, które zdecydują się na wersję Volvo XC90 Recharge z napędem hybrydowym plug-in. W tym przypadku szwedzka marka słusznie założyła, że w tak dużym aucie kierowca nie chce mieć kompromisów wydajnościowych i oferuje topową odmianę największego SUV-a Volvo z najmocniejszym w gamie hybrydowym napędem o mocy systemowej aż 455 KM. Jednocześnie tak duża moc wcale nie oznacza zużycia olbrzymich ilości paliwa. Powiększony w 2021 roku akumulator trakcyjny pozwala pokonać w jeździe bezemisyjnej w warunkach miejskich nawet do 89 km (pomiar zasięgu na napędzie elektrycznym w cyklu miejskim WLTP). Zasięg czysto elektryczny bez spalenia choćby kropli paliwa w cyklu mieszanym to 68 km. Ciszę i komfort w kabinie mogą wówczas jedynie uprzyjemnić dźwięki płynące z jednego z najlepszych w klasie premium systemów audio Bowers&Wilkins. To doskonały SUV dla tych, którzy cenią luksus i komfort ale osiągają go nie przez pryzmat próżności, lecz praktyczność i funkcjonalność.